مهارت‎های جوانان برای ساخت یک زندگی اندک است
کد خبر: 3706976
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
فرماندار قم:

مهارت‎های جوانان برای ساخت یک زندگی اندک است

گروه اجتماعی ــ فرماندار قم یکی از مهمترین مشکلات زوج های جوان را مهارت‎های اندک آنها در حوزه ارتباطی و فردی و روانشناسی و مهارت زندگی دانست.

به گزارش ایکنا از قم، مهندس رضا سیار 29 فروردین در اولین نشست هماهنگی اجرای طرح ازدواج پایدار در استانداری قم گفت: یکی از مشکلات اجرایی در زمینه رفع آسیب های اجتماعی مشکل موازی کاری دستگاه ها است.
وی افزود: نکته مثبت و مهمی است که درد تشخیص داده شده و مسئولان خدوم نیز در هر دستگاه از تمام ظرفیت های خود برای حل آن بهره می برند ولی این تلاش های همزمان در عین حال می تواند بدون یک برنامه هدفمند مشکلات را در بخش هایی تشدید کند.
وی تصریح کرد: همه دستگاه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال خدمت هستند ولی نکته مهم این است که در حل مشکلی به نام ازدواج های نافرجام و یا طلاق و یا موانع ازدواج ماموریت های گسترده ای به عهده نهادها گذاشته شده است ولی بسیاری از آنها پراکنده است و باید این فعالیت ها تجمیع شود.
فرماندار قم بیان کرد: در برخی از کشورهای توسعه یافته برای واگذاری یک امتیاز اقتصادی و حتی فنی تست های مدیریتی و انگیزشی و روانی و.... از داوطلب کار گرفته می شود تا بتوانند نسبت به واگذاری کار به وی اطمینان حاصل کنند ولی متاسفانه هنوز در کشور ما این مسایل کمتر مورد توجه واقع می شود.
وی گفت: حال وقتی که جایگاه مهارت های فردی و ارتباطی و روانی و مدیریتی در یک فعالیت خرد اقتصادی دارای اهمیت است چرا پیش از ساختن پایه های یک زندگی چنین آموزش هایی داده نمی شود و برخی جوانان با سرعت و بدون در نظر گرفتن این مهارت ها وارد یک زندگی می شوند و به سرعت نیز به جدایی فکر می کنند.
وی اظهارکرد: امروز شاهد مشکلات بسیار زیادی در میان جوانان تازه مزدوج هستیم زیرا نگاه کاملی به زندگی ندارند اگر مراحل پیش از ازدواج به شکل هدفمند و فعالانه تنظیم شود قطعا پایه های زندگی مستحکم تر خواهد بود.
انتهای پیام

captcha