رقابت سخت کشورهای دیگر در حفظ قرآن با ایران/ به دنبال کسب سومین رتبه بین‌المللی
کد خبر: 3706994
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
مصطفی اصفهانیان بیان کرد:

رقابت سخت کشورهای دیگر در حفظ قرآن با ایران/ به دنبال کسب سومین رتبه بین‌المللی

گروه مسابقات ــ نماینده کشورمان در سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه در رشته حفظ قرآن کریم رقابت سختی بین ایران و دیگر کشورها در مسابقات وجود دارد، گفت: امسال تلاش خواهم کرد تا سومین رتبه بین‌المللی خودم را به دست بیاورم.

پنج شنبه یا جمعه //////رقابت سخت کشورهای دیگر در حفظ قرآن با ایران / به دنبال کسب سومین رتبه بین‌المللی

به گزارش ایکنا، مصطفی اصفهانیان، نماینده کشورمان در رشته حفظ کل قرآن کریم در سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، به لحاظ تجربه بین‌المللی شاید یکی از با تجربه‌ترین شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن در ایران باشد. او تا کنون در چهار رقابت بین‌المللی حضور داشته که در دو رقابت موفق بوده و در دو رقابت دیگر به موفقیتی دست نیافته است.

او که از چهار حضور خود در مسابقات بین‌المللی یک رتبه سوم و یک رتبه دوم را در کارنامه دارد، حالا دورخیز کرده تا سومین رتبه بین‌المللی خود را تبدیل به بهترین رتبه کند تا شاید در شمار معدود افرادی قرار بگیرد که سه رتبه سوم، دوم و اول را به دست آورده باشد.

اصفهانیان متولد کاشان با مدرک کارشناسی حسابداری و ارشد علوم قرآنی، به عنوان مربی پرورشی در آموزش و پرورش مشغول به کار است و در کنار آن دو روز در هفته نیز در دارالقرآن آموزش و پرورش شهر کاشان به تدرس قرآن می‌پردازد.

او از امروز 30 فروردین‌ماه در هتل لاله تهران مسقر شده است تا بعد از یک هفته رقابت با 45 حافظ کل قرآن از دیگر کشورهای دنیا، بهترین رتبه فعالیت حرفه‌ای خود در عرصه فعالیت‌های قرآنی را به دست بیاورد و سپس تمام توان خود را صرف آموزش در عرصه فعالیت‌های قرآنی کند. در ادامه گفت‌وگویی با این حافظ کل قرآن صورت گرفته است که از نظر می‌گذرد:

نماینده کشورمان در رشته حفظ کل قرآن کریم در سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با اشاره به اینکه در مسابقات بین‌المللی قرآن همیشه انتظارات از نمایندگان کشورمان بسیار بالا بوده است، گفت: با توجه به این شرایط از ماه‌ها قبل تمرینات ویژه این مسابقات را شروع کرد‌ه‌ام و در حال حاضر نیز این تمرینات را ادامه می‌دهم.

وی افزود: تمریناتی که انجام می‌دهم بیشتر شامل حُسن حفظ است و در خصوص صوت و لحن نیز یک جلسه در محضر استاد «شاه‌میوه» حضور داشتم. علاوه بر آن در دوره آمادگی که برای نمایندگان کشورمان در نظر گرفته بودند نیز حضور داشتم تا مجموع این موارد باعث شود از آمادگی لازم برای حضور در این مسابقات برخوردار شوم.

اصفهانیان تصریح کرد: تمام تلاش خودم را به کار خواهم بست تا در این مسابقات بهترین نتیجه را بگیرم. با وجود اینکه تجربه خوبی از مسابقات بین‌المللی قرآن دارم اما در بحث نتیجه در این مسابقات، علاوه بر تجربه باید لطف و یاری خداوند را نیز مدنظر قرار دهیم تا به نتیجه دلخواه برسیم.

نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه تاکنون در چهار رقابت بین‌المللی قرآن حضور یافته است، بیان کرد: سال 1385 در مسابقات بین‌المللی تونس حضور یافتم که رتبه سوم را کسب کردم. در سال 1389 هم در مسابقات بین‌المللی اردن حضور داشتم که موفق به کسب رتبه‌ای نشدم، در ادامه و در سال 1393 نیز در مسابقات بین‌المللی اندونزی حضور داشتم که رتبه دوم آن مسابقات را به‌دست آوردم. سال گذشته نیز در مسابقات ترکیه حضور یافتم و موفق به کسب رتبه‌ای نشدم.

وی در مورد برنامه‌هایی که بعد از مسابقات بین‌المللی ایران دارد، عنوان کرد: در زمینه آموزش، با توجه به اینکه در دارالقرآن آموزش و پرورش کاشان در زمینه حفظ، تلاوت، صوت و لحن کلاس‌هایی را برپا کرده‌ام، تلاش خواهم کرد تا این کلاس‌ها را باقوت و گستره بیشتری ادامه دهم. در زمینه پژوهشی نیز سعی خواهم داشت در آزمون اعطای مدرک به حفاظ شرکت کنم و مدرک درجه یک را دریافت کنم. در کنار بحث حفظ در زمینه تفسیر قرآن کریم نیز فعالیت لازم را خواهم داشت تا با این کار حلقه فعالیت قرآنی تکمیل شود.

اصفهانیان در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد رقبای خود در سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بیان کرد: اطلاعات چندانی از نمایندگان دیگر کشورها ندارم، البته برخی از رقبا را شاید سال‌های قبل در مسابقات دیگر دیده باشم و با هم آشنایی داشته باشیم. با وجود اینکه ممکن است برخی این گمان را داشته باشند که چون مسابقات در ایران برگزار می‌شود، پس ایرانی‌ها رتبه نخست را به‌راحتی کسب می کنند؛ اما واقعاً اینگونه نیست و نمی‌توان مسابقات را پیش‌بینی کرد. این بحث خصوصاً در رشته حفظ قرآن کریم مطرح است. در این رشته کشورهای دیگر بسیار قوی هستند. رقبای ایران در بحث حفظ نسبت به بحث قرائت بهتر و بیشتر هستند به همین خاطر واقعاً نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

این حافظ کل قرآن در تکمیل این بخش از صحبت‌های خود تأکید کرد: با توجه به اینکه امسال برای شرکت‌کنندگان کد تعریف شده و بر اساس این کد در جایگاه حضور یافته و به تلاوت می‌پردازند، داورها با اسامی شرکت‌کنندگان هیچ آشنایی پیدا نخواهند کرد و تنها بر اساس کد به شرکت‌کننده امتیاز می‌دهند. به تبع این موضوع داوران تشخصی نخواهند داد که شرکت‌کننده‌ای که در حال اجراست از کدام کشور است.

اصفهانیان بیان کرد: در کنار تمام این موارد که بیان شد، باید بگویم که ما در مسابقات باید نهایت تلاش خودمان را به کار بگیریم و سعی کنیم همان آمادگی‌ای که در مسابقات کشوری یا در مسابقات بین‌المللی کشورهای دیگر داریم همان را در مسابقات ایران و حتی در رده بالاتر ارائه دهیم تا ان‌شاءلله نتیجه لازم را کسب کنیم.

captcha