کمبود 350 کلاس درس در بیرجند
کد خبر: 3707008
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
مدیر آموزش و پرروش بیرجند خبر داد:

کمبود 350 کلاس درس در بیرجند

گروه اجتماعی- مدیر آموزش و پرروش بیرجند گفت: با پیش بینی رشد حدود سه هزار نفری جمعیت در شهرستان بیرجند و این امر که میانگین هر کلاس درس 30 نفر در نظر گرفته شود برای سال تحصیلی آینده 100 کلاس درس علاوه بر 250 کلاس درس قبلی کمبود خواهیم داشت .

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدرضا ضیایی، امروز 30 فروردین، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جشنواره خیرین مدرسه‌ساز همه ساله در استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در هشت اردیبهشت در شهرستان بیرجند برگزار خواهد شد و از خیران شهرستان، استانی و ملی برای حضور در این جشنواره دعوت شده است .

وی به کمبود فضاهای آموزشی در شهرستان بیرجند اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تمام مدارس ابتدایی بیرجند به جز چند مورد دو نوبته هستند.

مدیر آموزش و پرروش بیرجند ادامه داد: پیش بینی می‌شود که با توجه به رشد جمعیتی و مهاجرت پذیری شهرستان بیرجند برای سال تحصیلی آینده شاید برخی از مدارس متوسطه اول نیز دو نوبته شود .

ضیایی بیان کرد: برای سال تحصیلی 97-96 حدود 250 کلاس درس را کمبود داشتیم، به خصوص در منطقه مهرشهر 102 کلاس درس را کمبود فضا داشتیم که با دونوبته کردن مدارس این کمبود را مدیریت کردیم .

وی ادامه داد: با پیش بینی رشد حدود سه هزار نفری جمعیت در شهرستان بیرجند و این امر که میانگین هر کلاس درس 30 نفر در نظر گرفته شود برای سال تحصیلی آینده 100 کلاس درس علاوه بر 250 کلاس درس قبلی کمبود خواهیم داشت .

مدیر آموزش و پرروش بیرجند با اشاره به اینکه تکمیل ساخت مدرسه اتباع بیگانه، مدرسه مصلی نژاد، مدرسه دکتر شکوهی در خیابان غفاری و دو قسمت از حیات طیبه مهرشهر در دستور کار است، افزود: امیدواریم تکمیل این مدارس به آغاز سال تحصیلی آینده برسد و بخشی از کمبود فضای آموزشی شهر بیرجند را حل کند.

ضیایی ادامه داد: در غیر این صورت شهرستان بیرجند نیاز دارد دست خود را به سوی خیران دراز کند و بیشترین مشکل فضای آموزشی استان نیز در شهرستان بیرجند است .

وی با تاکید بر اینکه برای رشد و توسعه جامعه باید اولویت به آموزش و پرورش داده شود، افزود: اما متاسفانه در هیچ دولتی آموزش و پرورش به عنوان اولویت اصلی قرار نگرفته است .

مدیر آموزش و پرروش بیرجند با اشاره به اینکه اگر به آموزش و پرورش توجه شود مطمئناً زندان‌ها کم جمعیت و جرم و جنایت و آسیب های اجتماعی در کشور رنگ خود را از دست خواهد داد، تصریح کرد: امیدواریم خیران مدرسه ساز با توجه به کمبودهای فضای آموزشی در استان دست ما را بگیرند تا بتوانیم با مشارکت و کمک خیران تا حدودی این کار را به سرانجام برسانیم .

ضیایی ادامه داد: خراسان‌جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور از بعد جمعیتی کمترین جمعیت را دارد و این خود نشانه پراکندگی جمعیت در این استان است.

وی اظهار کرد: کار خدمات رسانی آموزشی در استان با توجه به این شرایط دشوار است و همه توقع دارند در روستاهایی با چند دانش آموز مدرسه دایر باشد و آموزش و پرورش خدمات آموزشی ارائه کند اما این امر با توجه به اینکه روند استخدامی در سنوات گذشته کم بوده و معلمان بسیاری بازنشسته شدند اکنون با کمبود نیروی انسانی در مدارس مواجه هستیم .

مدیر آموزش و پرروش بیرجند یادآور شد: مهم‌ترین معضل شهرستان بیرجند در بعد آموزشی در مرحله نخست کمبود فضای آموزشی و بعد کمبود تجهیزات و نیروی انسانی است.

انتهای پیام

captcha