افزایش شاخص‌های سلامتی نیازمند کار فرهنگی است
کد خبر: 3707055
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

افزایش شاخص‌های سلامتی نیازمند کار فرهنگی است

گروه اجتماعی- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: افزایش شاخص‌های سلامتی کار فرهنگی بوده و کار فرهنگی چند نسل زمان می‌برد، اساس کار در بخش بهداشت و درمان، پیشگیری است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز در حاشیه افتتاح کلنیک فوق تخصصی بیمارستان اسدابادی تبریز در گفت وگو با خبرنگاران، تاکید کرد: افزایش شاخص‌های سلامتی کار فرهنگی بوده و کار فرهنگی چند نسل زمان می‌برد، اساس کار در بخش بهداشت و درمان، پیشگیری است.

افزایش شاخص‌های سلامتی نیازمند کار فرهنگی است

وی، اظهار کرد: وضعیت ما از نظر شاخصه‌های سلامتی، خوب است؛ به طوری که در حوزه‌هایی مانند کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران و حمایت‌های بیمه‌ای از جایگاه خوبی برخوردار هستیم.

قاضی زاده هاشمی، با اشاره به تشکیل مجمع ملی سلامت گفت: ریاست جمهوری و ۹ وزیر کابینه مسئول این مجمع در کشور بوده و استانداران هم در استان‌ها، ریاست این مجمع را بر عهده دارند، این مجمع به این هدف تشکیل شده است که تنها متولی سلامت، وزارت بهداشت نیست، خوشبختانه، انگیزه برای سلامتی دارد تقویت می‌شود و در کنار سایر دستگاه‌ها، همکاری آموزش و پرورش بسیار مهم است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید به اینکه عمده مشکل در مراقبت مردم از خودشان است که آن هم به فرهنگ بستگی دارد، گفت: ۵۰ درصد مردم کشور دارای اضافه وزن بوده و نمی‌دانند که دارای فشار خون هستند و عدم تمایل به چکاپ منجر به شیوع مرگ و میرهای غیرواگیردار از جمله سکته مغزی و قلبی می‌شود.

انتهای پیام

captcha