گرامیداشت میلاد امام حسین(ع) در دفتر آیت الله العظمی فیاض
کد خبر: 3707074
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹

گرامیداشت میلاد امام حسین(ع) در دفتر آیت الله العظمی فیاض

کانون خبرنگاران نبأ _ جشن میلاد امام حسین(ع) با حضور نمایندگان مراجع معظم تقلید، علما و همچنین حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین خطاط، در دفتر حضرت آیت الله العظمی فیاض در تهران برگزار شد.

گرامیداشت میلاد امام حسین(ع) در دفتر آیت الله العظمی فیاض

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، جشن میلاد امام حسین(ع) با حضور نمایندگان مراجع معظم تقلید، علما، فضلا و سایر گروه های مردم، و همچنین حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین خطاط، در دفتر حضرت آیت الله العظمی فیاض در تهران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صحت، استاد حوزه علمیه در این مراسم به شرح زیر سخنرانی کرد.

ماه شعبان، ماهی بسیار با فضیلت و فرصت مهمی برای عبادت و عرض بندگی به آستان قدسی پروردگار متعال است.

استغفار، توبه و روزه؛ اعمال مهم ماه شعبان هستند، بنابراین بندگان باید از فرصت این ماه برای ورود به ماه رمضان که ماه بندگان خداوند است، استفاده کنند. در این میان، روحانیون باید بیشتر از سایر مردم، نسبت به اقامه اعمال و قرائت ادعیه ماه شعبان و سایر ماه ها، جدیت داشته باشند. این درحالی است که گاهی برخی از غیر روحانیون، توجه بیشتری به اعمال عبادی دارند.

چند روایت درباره تاریخ میلاد حضرت اباعبدالله(ع) مطرح است که روزهای دوم و سوم شعبان از مهم ترین آنها، و سوم شعبان، مشهورترین آنها است.

خداوند در عوض شهادت، ادامه نسل ائمه اطهار(ع) را از ذریه حضرت امام حسین(ع) قرار داده است.

افتخار ما و حتی بزرگان حوزه های علمیه نیز، به نوکری و روضه خوانی امام حسین(ع) است.

حضرت سیدالشهدا(ع) محبوب ترین زمینیان نزد آسمانیان است زیرا جان رسول الله(ص) بودند.

طبق روایت دوست دوست امام حسین(ع) در بهشت جای دارد. این موضوع، اهمیت و جایگاه برجسته محبین حضرت سیدالشهدا(ع) را نشان می دهد.

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محدث زاده قمی، که نوه شیخ عباس قمی بودند، عالمی وارسته و بسیار با تقوی بودند.

یادآور می شود، دفتر حضرت آیت الله العظمی فیاض در تهران، مرکز نشر معارف دین و آموزه های قرآن و عترت(ع)، و ملجا روحانیون، و کانون پاسخگویی به پرسش های دینی و شبهات اعتقادی مردم است. شیعیان بزرگوار برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فعالیت های دفتر حضرت آیت الله العظمی فیاض در تهران می توانند با شماره09126504125 تماس بگیرند.

محمدعلی نادعلی

انتهای پیام 

captcha