ماه شعبان فرصتی برای تهذیب روحی و روانی است
کد خبر: 3707079
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

ماه شعبان فرصتی برای تهذیب روحی و روانی است

گروه فعالیت های قرآنی - معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت : ماه شعبان بهترین فرصت برای دوری از گناهان و تهذیب روحی و روانی است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی حجت الاسلام والمسلمین حسینی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم اعیاد شعبانیه بیان کرد : اعیاد شعبانیه بهترین فرصت در راستای ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه بوده و روحانیون اعزامی باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند.
وی افزود : حلول ماه شعبان فرصتی استثنایی را به وجود آورده تا در کنار برکات و زیبایی‌ های این ماه که مملو از اعیاد معنوی است از این فرصت برای دوری از گناهان و تهذیب روحی و روانی بهره ببریم.
وی خاطرنشان کرد : جشن‌های شعبانیه باید به زیباترین و باشکوه ترین شکل ممکن و با مشارکت مردم برگزار شود تا همگان از معنویت آن بهره لازم را ببرند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد : ماه شعبان دارای فضیلت بی‌شماری است و دعا،‌ استغفار و روزه ‌داری و خواندن مناجات شعبانیه برای بندگان مومن بسیار توصیه شده است.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه جشن‌های اعیاد شعبانیه باید به شکل عمومی و فراگیر برگزار شود، افزود : علما و روحانیون باید از این فرصت در جهت تبلیغ و ترویج سنت های حسنه استفاده کنند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی در خصوص برنامه های پیش بینی شده در اعیاد شعبانیه اظهار کرد : برگزاری محافل ادعیه خوانی، آذین‌بندی خیابان‌ها و کوچه‌ ها در آستانه جشن بزرگ نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت از جمله برنامه های پیش بینی شده در جهت گرامی داشت اعیاد شعبانیه است.
انتهای پیام

captcha