ابتکار اوقاف در برپایی مسابقات بین‌المللی بانوان قابل قدردانی است
کد خبر: 3707146
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
سرلشگر رحیم‌صفوی:

ابتکار اوقاف در برپایی مسابقات بین‌المللی بانوان قابل قدردانی است

گروه مسابقات ــ سرلشگر رحیم‌صفوی در حاشیه آیین افتتاحیه سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، با اشاره به نگاه یکسان قرآن به زن و مرد در کسب معارف دینی، درباره نقش‌آفرینی بانوان در حرکت‌های دینی صحبت کرد و اقدام سازمان اوقاف را برای توجه به زنان از طریق شرکت آن‌ها در مسابقات قرآن قابل تقدیر دانست.

ابتکار سازمان اوقاف جهت برگزاری مسابقات برای بانوان جای تشکر دارد

به گزارش ایکنا؛ سردار سرلشگر سیدیحیی رحیم‌صفوی که از میهمانان آیین افتتاحیه سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بود، در حاشیه برگزاری این مراسم به گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا پرداخت و از نگاه یکسانی که سازمان اوقاف به بانوان قرآنی دارد، تشکر کرد.

وی در ابتدا با اشاره به اینکه اسلام نگاه یکسانی به زن و مرد دارد گفت: با نگاه به قرآن و آموزه‎‌های اهل‌بیت می‌توان پی به این برد که خداوند اختلافی در خلقت زن و مرد قرار نداده‌ است و زن و مرد می‌توانند در زیر سایه قرآن و اهل‌بیت تا درجات عالی کسب معارف دینی دست‌ یابند. ما شاهد آن هستیم که در کشورمان زنان مجتهده بودند و در حال حاضر نیز هستند، بنابر این اختلاف جنسیتی نمی‌تواند باعث عدم دستیابی بانوان برای کسب معارف دینی باشد.

صفوی افزود: همانطوری که زنان ما در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش برجسته و کلیدی داشتند،  در زمان حال نیز باید با همان روحیه به فعالیت‌های خود ادامه دهند و این مهم از طریق فهم صحیح قرآن و سفارش‌های این کتاب آسمانی میسر خواهد شد. زنان کشورهای مسلمان نیز باید با کسب معرفت قرآنی و عمل به آموزه‌های آن در نهضت بیداری اسلامی پیش‌گام باشند و در این‌صورت خواهد بود که تغییرات اساسی صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام‌ معظم‌ رهبری با مضمون اینکه هنگامی که اگر زنان به میدان بیایند، همسر و فرزندان آنان نیز به میدان می‌آیند و این به‌خاطر محبت و انرژی و اعتقادات محکمی است که بانوان در خانواده نهادینه می‌کنند در آخر به‌‌خاطر اقدام مبتکرانه سازمان اوقاف در جهت برگزاری مسابقات قرآن برای بانوان از این سازمان تشکر کرد.

انتهای پیام

captcha