برگزاری اختتامیه همایش «زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب کشور»
کد خبر: 3707160
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶

برگزاری اختتامیه همایش «زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب کشور»

برگزاری اختتامیه همایش «زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب کشور» گروه فرهنگی- همایش «زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب کشور» با تجلیل از 30 زن سرآمد کردستانی، به کار خود پایان داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، در آیین اختتامیه همایش«زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب کشور» از 30 زن سرآمد کردستانی امروز،30 فروردین ماه در دانشگاه کردستان تجلیل شد.
امید قادرزاده، رئیس پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان در این مراسم، اظهار کرد: در جامعه ایران و به ویژه منطقه غرب کشور زنان همواره از دیرباز کنشگران جدی در همه حوزه های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی بوده اند.
وی به نقش فرهنگ ساز زنان در ایران اشاره کرد و گفت: در ایران بیشتر برنامه ها و همایش ها مبتنی بر پارادایم نوسازی در تقابل با فرهنگ سنتی است که این دیدگاه را باید برطرف و زنان را به عنوان کنشگرانی فعال در جامعه نگریست.
رئیس پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان عنوان کرد: زنان نقش تعیین کننده در حفظ و پاسداشت دانش های بومی محلی داشته و دارند که امروز هم زنان به فراخور افزایش سطح تحصیلات، شناخت ظرفیت ها و قابلیت های تاریخی، در همه عرصه ها ایفای نقش می کنند.
وی بیان کرد: برزاری چنین همایش هایی نقش مهم و تاثیر گذاری در شناخت ظرفیت ها و قابلیت های زنان دارد و دیدگاه جامع و مانعی از کنشگری زنان در غرب ایران ارائه داده و به شناخت و فهم بهتری از زنان غرب ایران منج شد.
قادرزاده به ظرفیت پژوهشکده کردستان شناسی در حوزه تاریخ و مطالعات زنان اشاره کرد و گفت: امیدواریم این همایش گامی برای افتتاح شعبه انجمن زنان پژوهشگر تاریخ در کردستان باشد.
لازم به ذکر است؛ در این همایش از 30 زن سرآمد کردستان در عرصه های مختلف نویسندگی, شاعر، پژوهشگر، کارآفرین و ... تجلیل شد که سیمین چایچی، فرخ لقا معتمدوزیری، کلثوم عثمانپور، شعله شاه غیبی، سوما عبداللهی، سروه مجید و ... از جمله آنها هستند.
انتهای پیام

captcha