جمهوری اسلامی ایران در برجام و خارج از آن انتخاب‌های گسترده‌ای برای اقدام دارد
کد خبر: 3707200
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
محمد جواد ظریف:

جمهوری اسلامی ایران در برجام و خارج از آن انتخاب‌های گسترده‌ای برای اقدام دارد

گروه سیاسی ــ وزیر امور خارجه در بدو ورود به نیویورک برای شرکت در اجلاس عالی‌رتبه صلح پایدار با اشاره عدم پایبندی آمریکا به اجرای بخش‌خایی از توافق برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران حتما براساس منافع خود عمل می کند و در برجام و بیرون برجام انتخاب‌های گسترده‌ای برای اقدام دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان سحرگاه امروز، جمعه، 31 فروردین، در بدو ورود به نیویورک جهت شرکت در اجلاس عالی‌رتبه صلح پایدار، گفت: جمهوری اسلامی ایران حتما براساس منافع خود عمل می کند و در برجام و بیرون برجام انتخاب‌های گسترده‌ای برای اقدام دارد. حتما اقدامی که جمهوری اسلامی خواهد کرد و واکنشی که جامعه بین‌المللی به حرکت آمریکا خواهد داشت، برای آمریکایی ها بسیار ناخوشایند خواهد بود.

وی افزود: ما بسیار واضح به تعهدات‌مان تحت توافق هسته‌ای عمل کرده‌ایم. متاسفانه ایالات متحده به ویژه در دولت ترامپ، بخش‌هایی از این توافق اجرا نشده است. بنابراین اگر کشورهای اروپایی می‌خواهند توافق را حفظ کنند، باید آن را برای ایران پایدار سازند و این به این معنی است که آنها باید ایالات متحده را تحت فشار یا تشویق قرار دهند تا به تعهدات خود تحت برجام عمل کند.

ظریف اظهار کرد: متأسفانه آمریکا در بسیاری از موارد به این تعهدات عمل نکرده است و با مانع‌تراشی در تجارت با ایران، تعهدات قانونی و وظایف خود را در این توافق، آشکارا نقض کرده است.

وزیر امور خارجه خطاب به اروپایی‌ها عنوان کرد: به اعتقاد من بسیار مهم است که تلاش کنید ایالات متحده به تعهدات خود تحت برجام عمل کند.

وی در تشریح این سفر گفت: این سفر، فرصتی برای ما ایجاد می‌کند که دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران به ویژه درباره پیشنهادهایی که برای ایجاد گفت‌و‌گو و امنیت پایدار در خلیج فارس و در همسایگی مطرح کردیم، را معرفی کنیم.

ظریف یادآور شد: ایده منطقه‌ای قوی را که دولت جناب روحانی برای ایجاد پایداری، امنیت و آرامش مطرح کرده است، در مجمع عمومی ارائه می‌دهیم و در این زمینه با سایر اعضای مجمع عمومی مشورت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: روز جمعه با رئیس هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل که این اجلاس به پیشنهاد وی تشکیل شده است و همچنین با برخی از اعضایی که برای شرکت در این اجلاس حضور خواهند داشت گفت‌و‌گو می‌کنم.

یادآور می‌شود این اجلاس در روزهای 4 و 5 اردیبهشت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار می‌شود.

انتهای پیام

   

captcha