نذورات کارآفرین/ افزایش کمک‌های مردمی در سال 97
کد خبر: 3707228
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸
افضلی تصریح کرد:

نذورات کارآفرین/ افزایش کمک‌های مردمی در سال 97

گروه جامعه ــ معاون جذب و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات گفت: تمام کمک‌های مردمی با بیشترین صرفه‌جویی و کمترین هزینه، صرف خرید اقلام از کارخانه‌های داخلی می‌شود که ضمن کمک به اقتصاد مقاومتی، برکت این نذورات موجب ارزش افزوده در کالاهای ایرانی می‌شود.

افزایش کمک‌های مردمی در سال 97/ برکت نذورات موجب ارزش افزوده کالاهای ایرانی

به گزارش خبرگزاری ایکنا؛ یوسف افضلی، معاون جذب و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات در جمع خبرنگاران در گفت‌وگو با ایکنا گفت: باید از همه مردم کشورمان و فعالان ستاد‌های بازسازی عتبات در استان‌های کشور تشکر کنم که برای اهل بیت(ع) سنگ تمام گذاشته‌اند و تا به این جای کار این موفقیت‌های بزرگ را در پروژه‌های عتبات رقم زده‌اند.

وی درباره برنامه‌های مشارکت مردمی برای سال 97 گفت: در گردهمایی رؤسای ستادهای استانی، جلساتی با کمیسیون‌ها برگزار کردیم و راهکارهای افزایش مشارکت مردمی را در بازسازی و توسعه عتبات عالیات بررسی کردیم، طبق برنامه‌ریزی انجام شده و بنابر پیش‌بینی‌ها امیدواریم با توجه به دو محور «صرفه‌جویی» و «جذب حداکثری»، امسال نسبت به سال گذشته، جذب حداقل 10 یا 20 درصد افزایش مشارکت مردمی داشته باشیم. در سال‌های اخیر با وجود مشکلات اقتصادی، کمک‌های مردم و بلکه کمک همه شیعیان جهان رو به رشد بوده است.

هیچ رقمی از نذورات مردم به شکل نقدی یا ارز از کشور خارج نشده است

معاون جذب و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات تاکید کرد: این نکته را هم بگویم که در طی سال‌هایی که ستاد، فعالیت خود را آغاز کرده، بر خلاف شبهه‌افکنی‌ها هیچ رقمی از نذورات مردم به شکل نقدی یا ارز از کشور خارج نشده است، بلکه تمام نذورات و کمک‌های مردمی با بیشترین صرفه‌جویی و کمترین هزینه صرف خرید اقلام از کارخانه‌های داخلی شده است که به اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند و برکت این نذورات موجب ارزش افزوده در کالاهای ایرانی می‌شود.

وی در ادامه گفت: در سال جاری بر اساس نذورات مردم و انتظارات آن‌ها، پروژه صحن حضرت زهرا(س) در حرم امیرالمومنین(ع)، پروژه ترفیع گنبد امام حسین(ع) افتتاح می‌شود و توسعه حرم امیرالمومنین(ع) و حرم امامین عسکریین(ع) شتاب می‌گیرد، ما در کلیه استان‌ها نذورات را بر اساس نیات مردم اخذ می‌کنیم و به نام همان نیت، سند می‌زنیم، نکته جالبی در مشارکت‌های مردمی وجود دارد، این که مشارکت‌ها در استان‌ها و شهرهایی که وضع اقتصادی آن‌ها به نسبت شهرهای بزرگ و توسعه‌یافته ضعیف‌تر است، کمک بیشتری داشته‌اند، در حال حاضر استان خراسان جنوبی هر خانواده بر اساس عشق و علاقه‌ای که به خاندان اهل بیت(ع) دارند، متوسط پنج تا هفت هزار تومان به عتبات کمک می‌کنند.

شبکه‌ای منسجم از متبرعان ایجاد می‌شود؟

افضلی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایکنا که آیا زمان آن نرسیده است تا شبکه‌ای منسجم از متبرعان ایجاد شود؟ گفت: همه سنین از دانش‌آموز و دانشجو گرفته تا پیرمرد و پیرزن، از اقشار کم درآمد گرفته تا اقشار ثروتمند در کمک‌های مردمی مشارکت دارند، شبکه ای از خیّران در معاونت فرهنگی ستاد ایجاد کرده‌ایم که عضوگیری آن شروع شده است و ان شاءالله تصمیم داریم امسال، در جشن گلریزانی که در مرکز استان‌ها داریم از متبرعان دعوت می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: نذورات مردم، 85 درصد عیناً صرف خرید مصالح می‌شود مثل سنگ و سیمان در کرمان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و ...شد، به برکت فعالیت‌های ستاد برای اهل بیت(ع) بسیاری از کارخانه‌ها که ممکن بود تعطیل شوند، در حال حاضر سر پا هستند. همچنین بارها گفته‌ایم که تمام نیروهایی که در پروژه‌های عتبات مشغول به فعالیت هستند اعم از کارگران و مهندسان و پیمانکاران، با علاقه‌ای که خود برای خدمت به اهل بیت(ع) دارند، از ایران اعزام می‌شوند که یک اشتغالزایی هم برای آنان محسوب می‌شود.

ستادهای موفق در کدام استان‌ها است؟

معاون مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایکنا درباره فعال‌ترین استان‌ها گفت: استان‌های همچون تهران و خراسان جنوبی در کمک‌های ریالی، ایلام در کالا، قزوین در مستقلات و قم در مشارکت بانوان، موفق‌ترین ستاد‌های ما را داشته‌اند.

انتهای پیام

captcha