فردا؛ افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان/ اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم
کد خبر: 3707277
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳
فرزانه بیان کرد:

فردا؛ افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان/ اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم

گروه مسابقات ــ مسئول کمیته امور بانوان سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از برگزاری مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن بانوان طی فردا، اول اردیبهشت ماه خبر داد.

فردا؛ افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان/ اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محرم

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری معصومه فرزانه، مسئول کمیته امور بانوان سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران و مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه در رابطه با دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان، عصر امروز، 31 اردیبهشت ماه در محل برپایی سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران واقع در مصلای تهران برگزار شد.
مسئول کمیته امور بانوان سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: از سال 89 که جامعه قرآنی بانوان کشور با مقام معظم رهبری دیدار کرده و خدمت ایشان رسیدند، پیشنهاد برگزاری مسابقات بین المللی قرآن بانوان مطرح شد که معظم له مسئولیت پیگیری و برگزاری این مسابقات را به سازمان اوقاف و امور خیریه محول کردند.
وی با بیان اینکه پس از چند سال بررسی و پیگیری برگزاری چنین مسابقاتی، زمینه برای برگزاری مسابقات بین المللی قرآن بانوان فراهم شد، ادامه داد: بانوان قرآنی کشور جهت ورود به مسابقات بین المللی ابتدا از طریق ثبت نام در ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان خود، در مرحله شهرستانی شرکت می کنند و سپس، در صورت موفقیت در این مرحله، در مراحل بعدی یعنی استانی و در نهایت ملی شرکت می کنند.
فرزانه با بیان اینکه بانوان راه یافته به مسابقات کشوری در رشته های حفظ کل و مفاهیم قرآن کریم به رقابت می پردازند، افزود: بانوان در مسابقات بین المللی قرآن کریم تنها در رشته حفظ قرآن کریم به رقابت می پردازند که امیدواریم در آینده نزدیک و با نهادینه شدن جایگاه حفظ قرآن در کشور، زمینه برای رقابت بانوان در رشته های دیگر قرآنی نیز فراهم شود.
مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تمامی دست اندرکاران برگزاری مسابقات بین المللی قرآن بانوان اعم از مجریان، داوران، مدیرت کار و ... را بانوان تشکیل می دهند، تصریح کرد: امسال که دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن بانوان است، میزبان متسابقانی از 27 کشور جهان هستیم و نماینده جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات نیز حکیمه نصیری است.
وی با اشاره به اینکه مسابقات بین المللی قرآن بانوان در محل سالن همایش های موقوفه هتل ارم برگزار می شود، افزود: مراسم افتتاحیه مسابقات بین المللی بانوان نیز فردا، اول اردیبهشت ماه از ساعت 17 در همین محل برگزار خواهد شد. همچنین، طی روز دوم اردیبهشت ماه (صبح و عصر) و نیز روز سوم اردیبهشت ماه (عصر) مرحله مقدماتی مسابقات برگزار می شود و روز چهارم اردیبهشت ماه نیز مرحله نهایی مسابقات با حضور هفت نفر راه یافتگان به این مرحله برگزار خواهد شد که نفرات اول تا سوم نیز مشخص می شوند.
مسئول کمیته امور بانوان سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: همچنین، در کنار برگزاری مسابقات بین المللی قرآن بانوان برنامه های مختلفی نیز برای متسابقان و نیز جهت بهره مندی مناطق محروم کشور از فضای نورانی قرآن کریم تدارک دیده شده است که برگزاری برنامه سخنرانی طی هر روز از ساعت 19 با حضور آیت الله سعیدی، حجت الاسلام زمانی و حجت الاسلام محمدی، اجرای دو گفت و گوی ویژه با حضور معصومه ابتکار و لاله افتخاری، بازدید از باغ موزه دفاع مقدس، بازدید از حرم مطهر امام راحل(ره)، بازدید از بیت امام(ره)، برگزاری جلسه توجیهی داوران، برگزاری نشست با مسئولان فرهنگی کشور، بهره گیری هر یک از متسابقان از استاد راهنما و ... از جمله این برنامه ها است.
فرزانه تصریح کرد: همچنین، جهت اینکه بتوانیم تا زمینه توسعه و گسترش فعالیت های قرآنی را در سطح کشور ایجاد کنیم تا تمامی مردم عزیز کشورمان بتوانند از قرآن کریم، این منبع فیض الهی بهره مند شوند، در کنار برگزاری مسابقات بین المللی قرآن بانوان، تصمیم بر این شد تا در ایام برگزاری مسابقات، گروه های جهادی شامل مربیان و اساتید قرآن کریم را به مناطق محروم کشور اعزام کنیم که اعزام این گروه ها از روز 27 رجب، همزمان با مبعث پیامبر اکرم(ص) آغاز شده است و هم اکنون نیز ادامه دارد.
مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در راستای اعزام این گروه های جهادی، گروه های مختلفی به استان های تهران (روستاهای حاشیه شهرها)، ایلام، قم، همدان، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، مازندران، زنجان، قزوین، اصفهان البرز و فارس اعزام شده و در حال انجام فعالیت های قرآنی هستند که همراه با این گروه ها پزشک و مشاور امور خانواده نیز اعزام شده اند. همچنین، ارائه بسته های آموزشی به مربیان و سطح بندی عزیزان قرآنی نیز از جمله برنامه هایی است که در آینده نزدیک جهت هر چه بهتر برگزار شدن برنامه های این گروه های جهادی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

captcha