فراموش شدن؛ بزرگترین درد جانبازان
کد خبر: 3707289
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵

فراموش شدن؛ بزرگترین درد جانبازان

کانون خبرنگاران نبأ ــ باید عاشقی کرد تا پی به راز گل سرخ برد و باید هفت شهر عشق را کوچه به کوچه گشت تا بزرگی روح بر قامت‌تان اندازه شود.

فراموشی؛ بزرگترین درد جانبازان

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، انسان‌های بزرگ رنج می‌کشند، درد می‌کشند ولی درد و رنج‌شان را فریاد نمی‌کشند و به آرامی به نجوا‌های عاشقانه با معبود گوش می‌سپارند و تن‌شان را در سفری معنوی از درد و رنج‌های زمینی رها می‌کنند. جانبازان بزرگوار از این قسم هستند. سال‌ها رنج و سختی را با جان و دل خریده‌اند و دم نزده‌اند به راستی جانبازان شهیدان راه عشقند.

زندگی جانبازان پر از حرف‌های ناگفته است. اینکه در عنف جوانی پرتحرک و پرجنب و جوش در اوج سلامت و سرزندگی ناگهان قطع نخاع میشوند و از آن به بعد روی یک تخته بدون تحرک بخوابد خیلی سخت و دردآور خواهد بود. مادران این عزیزان هر وقت پسرشان را می‌ بینند، اشک از دیدگانشان جاری می‌شد و دلتنگ روز‌های سلامت دردانه‌ هایشان می‌شوند.

در مصاحبه ای با اکثر جانبازان عزیز درباره ناراحتی از جانبازی و سختی‌هایی که در این سال‌ها کشیده اند چنین میگویند «اصلاً ناراحت نیستیم. ما در راه هدف مقدسمان به این درجه الهی نایل آمدیم، چرا باید ناراحت باشیم؟».

انسان در هم‌صحبتی و معاشرت با آن‌ها درس بزرگی می‌آموزد و از مسائل کوچک روزمره دور می‌شود. جانبازان مثل کوه محکم و پرغرور هیچ‌گاه از راهی که پیموده‌اند پشیمان نشده‌اند و همواره با عزت و بزرگی از روز‌های جهاد و جانبازی یاد می‌کنند. سخنانشان مایه مباهات و غرور همه است و انسان از این همه بصیرت و بزرگ‌منشی مسرور می‌شود و به خود می‌بالد.این جانبازان سرمایه‌های ارزشمندی هستند که به آرامی و در میان شلوغی‌های زندگی روزمره از میانمان پرمی‌کشند و ما گاهی فراموش می‌کنیم چه جواهراتی را از دست می‌دهیم.

سینه این جانبازان گنجینه هزاران حرف ناگفته و خاطره است و کاش ما که آسایش امروزمان را مدیون این عزیزان هستیم، بتوانیم در میان شلوغی‌ها جایی برای دیدار با این جانبازان بگذاریم.
هیچ چیز بیشتر از فراموش شدن، جانبازان را ناراحت و آزرده نمی‌کند، کمی بخود بیاییم.

فرهاد زمانی

انتهای پیام

captcha