توجه به نقش رسانه‌ها در تحقق شعار سال/خبرنگار، حکم معلم دارد
کد خبر: 3707318
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
آیت‌الله میرعمادی تاکیدکرد:

توجه به نقش رسانه‌ها در تحقق شعار سال/خبرنگار، حکم معلم دارد

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر نقش رسانه‌ها در تحقق شعار سال «حمایت از کالای ایرانی»، اظهارکرد: خبرنگاران حکم معلم را در جامعه دارند.

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، جمعه، ۳۱ فروردین در دیدار با هیات مدیره خانه مطبوعات لرستان با اشاره به این‌که در گذشته لرستان به‌لحاظ رسانه و مطبوعات در رده پایینی نسبت به دیگر استان‌ها قرار داشت، اظهارکرد: ظرف چند سال اخیر شاهد حرکت ارزشمندی بودیم و افرادی‌که توانایی قلم زدن داشتند مورد توجه قرار گرفتند به‌طوری‌که ما شاهد رشد بسیار خوب رسانه‌ها بودیم.
وی افزود: فعالیت ۱۴۰ رسانه در لرستان موفقیت و ظرفیت بسیار قابل‌توجهی است که نشان‌دهنده وجود افراد خوش‌فکر، خوش‌بیان و خوش قلم است که می‌توانند در این عرصه فعالیت کنند.

روشنگری، آگاهی‌بخشی و رفع نواقص جامعه؛ رسالت خبرنگاران

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حرمت خبرنگاران، تاکید کرد: حرمت خبرنگاران به‌عنوان قشر روشنفکر و آگاه جامعه باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا آن‌ها به‌دنبال روشنگری افکار عمومی، بصیرت‌بخشی، آگاهی‌بخشی و رفع نواقص جامعه هستند.
امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: نکته‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که خبرنگاران هم باید حرمت خودشان را حفظ کنند.خبرنگاران باید استقلال، شخصیت و ارزش قلم خود را بدانند و معامله نکنند زیرا در این‌صورت قداست و حرمت او شکسته می‌شود.

توجه به نقش رسانه‌ها در تحقق شعار سال/خبرنگار، حکم معلم دارد

آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: یکی‌از وظایف خانه مطبوعات برای حفظ حرمت خبرنگاران و رسانه‌ها ساماندهی وضع خبرنگاران است، اگر بتوانند رسانه‌های رسمی و قانونی را براساس ارزش‌ها و مقررات ساماندهی کنند حرمت خبرنگار بالا می‌رود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: حفظ حرمت خبرنگاران و رسانه‌ها هم به مسئولان بستگی دارد و هم به خبرنگاران و رسانه‌ها یعنی هر دو طرف باید جایگاه را حفظ کنند این در حالی‌است که شخصیت خبرنگاران در حریت آن‌ها است یعنی اگر نواقص را می‌بینند با حریت نقد منصفانه بیان کنند و اگر نکات قوت را هم بیان کنند با حریت به بیان آن بپردازند.
امام جمعه خرم‌آباد گفت: خبرنگاران مرتب به دنبال نقش‌آفرینی برای اعتلای جامعه هستند در واقع خبرنگار حکم معلم را در جامعه ایفا می‌کند بنابر این باید مورد حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام

captcha