تبیین حمایت از کالای ایرانی به لحاظ ملی و شرعی/ مبلغان الگوی عملی باشند
کد خبر: 3707324
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
حجت‌الاسلام ملکی:

تبیین حمایت از کالای ایرانی به لحاظ ملی و شرعی/ مبلغان الگوی عملی باشند

گروه جامعه ــ دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش از مبلغان خواست تا الگویی عملی در استفاده و حمایت از کالاهای داخلی باشند و گفت: چرایی اهمیت استفاده از کالای ایرانی باید به لحاظ ملی و شرعی برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان تبیین شود.

تبیین حمایت از کالای ایرانی به لحاظ ملی و شرعی/ مبلغان الگوی عملی باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی ملکی، دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به تمهیداتی که باید از سوی مبلغان در مدارس به منظور گام نهادن در راه تحقق شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» در نظر گرفته شود، اشاره و عنوان کرد: این موضوع از قبل نیز باید در دستور کار قرار می‌گرفت چرا که براساس آیه 141 سوره مبارکه نساء که می‌فرماید: «وَ لَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا؛ خداوند هیچ گاه برای کافران نسبت به اهل ایمان راه تسلّط باز نخواهد کرد» و قاعده فی سبیل از آن استخراج می‌شود، جامعه اسلامی باید مستقل باشد.

وی با بیان اینکه یکی از ابعاد استقلال به مسائل اقتصادی نظر دارد، گفت: یکی از محورهای اقتصادی به فرموده مقام معظم رهبری استفاده از کالای ایرانی است، بدین ترتیب مبلغان اعزامی به مدارس نیز برای تحقق این مهم باید درصدد تقویت غرور و افتخارآفرینی ملی باشند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه حمایت از کالای داخلی نه تنها یک وظیفه ملی و میهنی، بلکه تکلیفی شرعی نیز محسوب می‌شود، گفت: براساس سیره ائمه معصومین(ع) و تأکید قرآن کریم باید راه‌های سلطه بیگانان بر مسلمانان بسته باشد. در شرایطی که دشمن از ابزار تحریم اقتصادی بهره گرفته است می‌توان به بهترین نحو راه سلطه را با تقویت توان تولید داخلی بست.

حجت‌الاسلام ملکی ادامه داد: چرایی اهمیت استفاده از کالای ایرانی باید به لحاظ ملی و شرعی برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان تبیین شود تا از اهمیت موضوع مطلع باشند.

وی بر ضرورت بکارگیری روش‌های مناسب برای سوق دادن دانش‌آموزان به سمت استفاده از تولیدات داخلی تأکید و تصریح کرد: فرهنگسازی و شکل دهی به یک تفکر باید از دوران کودکی آغاز شود اما این مهم ابزارها و مهارت‌های خاصی را می‌طلبد تا به نهادینه شدن یک فرهنگ بیانجامد.

حجت‌الاسلام ملکی در ادامه افزود: نوجوانان و جوانان زبان خاص خودشان را دارند و مبلغان اعزامی به مدارس باید تحریک غیرت ملی و معرفی الگوهای برتر داخلی در زمینه علم، دانش و فناوری‌های روز را به زبان قابل فهم و مورد علاقه آنان بیان کنند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استفاده از وسایل ارتباط جعی و صدا و سیما را برای تبلیغ این امر از اهمیت به سزایی برخوردار دانست و عنوان کرد: آثار فعالیت‌های تبلیغی غیرمستقیم به مراتب بیش از پند و اندرز است.

وی همچنین از مبلغان خواست تا الگویی عملی در استفاده و حمایت از کالاهای داخلی باشند و گفت: اولیای دانش‌آموزان در خانه و مدرسه نیز باید در عمل درصدد حمایت از کالای ایرانی برآیند تا دانش‌آموزان دچار دوگانگی نشوند.

انتهای پیام

captcha