اهمیت آموزش مدیریت تمایلات در کودکی/ تجلیل از دانش‌آموزان قرآنی شهریار+عکس
کد خبر: 3707355
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
حجت‌الاسلام پناهیان مطرح کرد؛

اهمیت آموزش مدیریت تمایلات در کودکی/ تجلیل از دانش‌آموزان قرآنی شهریار+عکس

کانون خبرنگاران نبأ ــ آموزش خودداری به فرزندان و مدیریت تمایلات می‌تواند آن‌ها را در مسیر زندگی رشد دهد، در دین اسلام نیز همین خودداری را می‌توان مبارزه با نفس نامید که حرکت و تربیت در این مسیر همچون نخ تسبیحی است که بسیاری از فضائل دینی را گردهم می‌آورد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، همایش تجلیل از 100 نفر از دانش‌آموزان برگزیده در حوزه‌های مختلف قرآنی شهرستان شهریار به همت دبستان و پیش‌دبستانی مؤسسه طلیعه نور کوثر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان، مسئولان شهرستان و خانواده‌های برگزیدگان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان در این مراسم اظهار کرد: هر سرزمینی برای کشاورزی تناسب و احتیاجات خاصی دارد، اما در هر سرزمین و خانه‌ای می‌شود برجسته‌ترین و بهترین انسان‌ها را رشد داد، بنابراین نیازمند است کشاورزانی که به رشد انسان می‌پردازند به‌‌خوبی در این مسیر قدم بردارند تا انسان‌های فرا‌منطقه‌ای و فرازمانی رشد پیدا کنند و این انسان‌ها به‌طور حتم به بهترین‌ها دست پیدا خواهند کرد.

وی گفت: هر خانواده‌ای باید احساس اعتماد به نفس را در خود و خانواده خود رشد دهد و تربیت فرزندان به نوعی باشد که به هر جایگاه و مسئولیتی که رسیدند تنها به دنبال این باشند که به خلق خداوند فکر کنند. امروز باید مراقب باشیم که با دوری از اشرافی‌گری و... افرادی را تربیت کنیم که بتوانند اتفاقات ارزنده‌ای را رقم بزنند و این را باید گفت که امروز باید طوری به سمت تربیت و پرورش حرکت کنیم که دانش‌آموزان و فرزندان بتوانند تمایلات خود را مدیریت کنند و این فرزندان به‌طور حتم به داشته‌های بسیاری خواهند رسید.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه تربیت و فرهنگ‌سازی زمان‌بر است و باید به‌خوبی در این مسیر حرکت کرد، گفت: آموزش خودداری به فرزندان می‌تواند آنها را در مسیر زندگی رشد دهد، در دین اسلام نیز همین خودداری را می‌توان مبارزه با نفس نامید که حرکت و تربیت در این مسیر همچون نخ تسبیحی است که بسیاری از فضائل دینی را گردهم می‌آورد؛ خود‌کنترلی را در کلامی دیگر می‌توان به تقوا معنی کرد و اگر این ویژگی رعایت شود در آینده‌ای نزدیک آنهایی که به جایگاه و مسئولیتی می‌رسند دیگر حریص نمی‌شوند و به دنبال این خواهند بود که به جامعه خود خدمت کنند و رشد جامعه در ادامه تحقق این تفکر در هر جامعه‌ای میسر خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: امروز در برخی کشورها به دنبال محدود کردن اسلام هستند، اما یک کانون خانواده با تربیت صحیح می‌تواند بسیاری از این موارد را کنار بزند، امروز دانش بشری به جایی رسیده است که سخنان دین بسیار ارزنده است و اسلام یک روش کاملا عقلانی برای زندگی به شمار می‌رود. فرزندانی که بر مبنای آداب دین تربیت می‌شوند به بهترین درجات خواهند رسید همان‌طور که امروز شاهد هستیم، آنهایی که در مسیر اسلام، آرمان‌ها و ارزش‌ها قدم برداشته‌اند ماندگار شده و هر کس در مسیری دیگر قدم برداشت فراموش شد.

پناهیان تصریح کرد: امروز باید بیش از گذشته با مطالعه و تدبر در مسیر صحیح حرکت کنیم و در هر جایگاه و مسئولیتی که هستیم زمینه‌ساز فرهنگ صحیح و مناسب باشیم. در حوزه دانش‌آموزی، تربیت و پرورش دانش‌آموزان از دوران مهد کودک باید مد نظر باشد، امروز باید تفکری داشته باشیم که فرزندان‌مان یاد بگیرند که در کنار بهره بردن از نعمات الهی، این نعمات را برای دیگران نیز بخواهند.

حمید تات
انتهای پیام

captcha