ارتقای سطح سلامت روحی و معنوی اطفال ضروری است
کد خبر: 3707358
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱

ارتقای سطح سلامت روحی و معنوی اطفال ضروری است

گروه فعالیت های قرآنی- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در دنیای امروز و به ویژه در کشور خودمان شاهد هستیم که در سطوح مختلف تلاش بی وقفه ای برای ارتقای سطح سلامت جسمانی کودکان و نوزادان در حال انجام است اما متاسفانه به نظر می رسد که علیرغم این همت همه گیر کمتر کسی به فکر آن است که برای ارتقای سطح سلامت روحی و معنوی اطفال چاره ای بیاندیشد.

مصطفی کافی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل در گفت وگو با ایکنا از اردبیل، به برقراری فضای معنوی و آرام در خانواده اشاره کرد و افزود: یکی از مهم ترین عوامل در آرامش روحی فرزندان در زندگی آینده آرامش روحی مادر در دوران باردردای است در واقع هرگونه استرس مادر در دوران بارداری تنش های روحی فرزند در زندگی آینده اش را به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: این امری است هم مورد تایید شرع مقدس و هم دارای پشتوانه در علم امروز از سوی دیگر هر قدر فضای خانه در دوران بارداری از آلودگی گناه و اشتغالات غیر معنوی به دور باشد جنین نیز که در چنین بستری رشد می کند در آینده انس و الفت بیشتری با این مسایل خواهد داشت.
کافی همچنین در مورد آداب معنوی دوران بارداری نیز گفت: فرزندان حاصل زندگی انسانها هستند و اهتمام بی وقفه برای به ثمر نشاندن فرزندان امری است سرشتی و فطری که از جانب حضرت حق جل و علا در محمل نورانی محبت پدرانه و مهر مادرانه در وجود والدین به ودیعت گذاشته شده است. معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان اردبیل ادامه داد: در دنیای امروز و به ویژه درکشور خودمان شاهد هستیم که درسطوح مختلف تلاش بی وقفه ای برای ارتقای سطح سلامت جسمانی کودکان و نوزادان درحال انجام است اما متاسفانه به نظر می رسد که علیرغم این همت همه گیر کمتر کسی به فکر آن است که برای ارتقای سطح سلامت روحانی و معنوی اطفال چاره ای بیندشد.
کافی تصریح کرد: والدین در مورد آن که در دوران مختلف زندگی فرزند خود حتی قبل از انعقاد نطفه او چه باید بخورند و چه باید بخورانند اطلاعات گستره ای دارند اما از آن غافل هستند که اگر بهترین تغذیه و والاترین مراقبت جسمانی در فضایی غیر روحانی و در محملی غیر نورانی شکل بگیرد غایت آمال والدین یعنی پرورش نسلی صالح که روشنی چشم باشند به انجام و سرانجام نخواهد رسید.
انتهای پیام

captcha