شهروندان مشهدی، حال زمین را بهتر کردند
کد خبر: 3707399
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

شهروندان مشهدی، حال زمین را بهتر کردند

گروه اجتماعی- شهروندان مشهدی در راستای عمل به آیه 58 سوره مبارکه اعراف، روزگذشته به نظافت و پاکیزگی زمین مشغول شدند.

فهیمه غلامی، مدیر فرهنگسرای شهر زیبا وایمن مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: خداوند در قرآن کریم تأکیدات فراوانی به انسان‌ها در خصوص پاکیزه نگه داشتن و اصلاح زمین کرده است.
وی با بیان اینکه اصلاح و پاکیزگی زمین یکی از مسئولیت‌های انسان است که در دین مبین اسلام به آن سفارش شده است، ابراز کرد: در آیه 58 سوره اعراف آمده: « وَالْبَلَدُ الطَّيِّبُ يَخْرُجُ نَبَاتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ وَالَّذِي خَبُثَ لَا يَخْرُجُ إِلَّا نَكِدًا كَذَلِكَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَشْكُرُونَ، و زمين پاك [و آماده] گياهش به اذن پروردگارش برمى ‏آيد و آن [زمينى] كه ناپاك [و نامناسب] است [گياهش] جز اندك و بى‏فايده برنمى ‏آيد اين گونه آيات [خود] را براى گروهى كه شكر مى‏ گزارند گونه‏ گون بيان مى ‏كنيم (58)» از همین رو مردم مشهد روز گذشته به نظافت و پاکیزه کردن زمین مشغول شدند تا این حرکت آن‌ها مصداق توجه به این آیه شریفه باشد.

شهروندان مشهدی، حال زمین را بهتر کردند
غلامی با اشاره به اینکه 700 نفر از شهروندان مشهدی و سمن‌های مطرح در حوزه محیط زیست دیروز به نظافت و پاکسازی منطقه هفت حوض مشهد مشغول شدند، ابراز کرد: ریختن زباله در محیط زیست مصداق فساد در روی زمین است که خداوند انسان را از این کار منع کرده است، از همین رو دیروز جمع زیادی از مردم مشهد با شعار جهانی روز زمین پاک با عنوان « نه به پلاستیک» به نظافت زمین مشغول شدند.
وی عنوان کرد: اجرای برنامه تفریحی و فرهنگی و برگزاری جشن میلاد حضرت ابوالفضل(ع) در دامن طبیعت نیز از دیگر برنامه‌های روز زمین پاک بود.
مدیر فرهنگسرای شهر زیبا وایمن گفت: پذیرایی صبحانه، اهدای کاور، دست کش و پلاستیک جمع آوری زباله نیز از جمله برنامه‌های این حرکت فرهنگی بود که توسط فرهنگسرای شهر زیبا وایمن مشهد انجام شد.

انتهای پیام

captcha