505 نفر در مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه شرکت گاز شرکت کردند
کد خبر: 3707440
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸

505 نفر در مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه شرکت گاز شرکت کردند

گروه مسابقات ــ مرحله مقدماتی یازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و اذان «بهار در بهار» ویژه کارکنان و همسران ستاد شرکت ملی گاز ایران با حضور جمعی از مدیران ارشد سازمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایکنا؛ همزمان با میلاد سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع)، طی مراسمی، مرحله مقدماتی یازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و اذان «بهار در بهار» ویژه کارکنان و همسران ستاد شرکت ملی گاز ایران و همزمان بیست و دومین دوره این مسابقات ویژه فرزندان با حضور جمعی از مدیران ارشد سازمان، روز گذشته31 فروردین ماه برگزار شد.
 در ابتدای این مراسم محمدرضا حصارکی زاد، رئیس امور ایثارگران و مسئول فعالیت‌های قرآنی ستاد شرکت ملی گاز ایران، ضمن خیر مقدم به حضار، هدف از این مسابقات را گسترش فعالیت قرآنی در شرکت، مهارت آموزی و آشنایی کارکنان و خانواده‌های آنها با قرآن و به کارگیری آموزه‌ها و مفاهیم آن در زندگی فردی و اجتماعی برشمرد و افزود: امیدواریم با به کارگیری دستورات و فرامینی که در این کتاب نورانی قرار دارد بتوانیم زندگی سراسر قرآنی داشته باشیم و به آنچه خداوند و اولیای معصومین سفارش داده اند، عمل کنیم.
وی ادامه داد: با چنین اقداماتی که در حوزه قرآنی صورت می گیرد، ضمن آشنایی هرچه بیشتر با قرآن و مفاهیم آن می توان به نسل‌های بعدی انتقال داد.
در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام رجبی، استاد حوزه و دانشگاه که از میهمانان و سخنران بعدی این مراسم بود، طی سخنانی اظهار کرد: بسیار خرسندم که این چنین مسابقاتی در سطح صنعت گاز که بر اساس آمار 11 هزار نفر در این مسابقات شرکت می‌کنند، برگزار می‌شود و این از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی است.
وی در خصوص توجه به قرائت قرآن و مفاهیم آن بیان کرد: ما بایستی هرچه بهتر و بیشتر از قرآن در زندگی خود استفاده کنیم؛ چرا که این کتاب الهی چراغ راه است، استکبار و کسانی که با اسلام مخالف هستند، سعی دارند با تبلیغات ما را از اسلام و قرآن جدا کنند از این رو نباید توجهی به آنچه که ما را از خدا دور می کند، داشته باشیم.
رجبی در پایان سخنان خود در خصوص چگونگی مسلمان شدن برخی از شخصیت‌ها و دانشمندان جهان با خواندن و مفاهیم قرآن، افزود: برخی از دانشمندان جهان که اصلاً از اسلام، شناختی نداشتند و یا حتی تصور اینکه اسلام دین خشونت است، با خواندن و عمیق شدن در مفاهیم قرآن دریافتند که این کتاب الهی روشنگر راه بشریت است و مسلمان شدند.
یادآور می‌شود، مرحله مقدماتی یازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و اذان «بهار در بهار» ویژه کارکنان و همسران ستاد شرکت ملی گاز ایران و شرکت بازرگانی گاز ایران و همزمان بیست و دومین دوره این مسابقات ویژه فرزندان با حضور 505 شرکت کننده در يازده رشته صحيح‌خواني، قرائت تحقيق، قرائت ترتيل، حفظ تخصصي، حفظ عمومي، حفظ موضوعي، ترجمه قرآن كريم، مفاهيم قرآن، نهج‌البلاغه و صحيفه سجاديه اذان ويژه آقایان برگزار شد.

انتهای پیام

captcha