مرمت بخش‌های کاوش شده محوطه تاریخی ذلف‌آباد
کد خبر: 3707453
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

مرمت بخش‌های کاوش شده محوطه تاریخی ذلف‌آباد

گروه اجتماعی- مرمت محوطه باستانی ذلف آباد به عنوان یکی از مهمترین محوطه‌های تاریخی استان و دارای سه فصل کاوش باستان شناسی، به همت میراث فرهنگی در حال انجام است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مرمت محوطه باستانی ذلف آباد به عنوان یکی از مهمترین محوطه‌های تاریخی استان و دارای سه فصل کاوش باستان شناسی، به همت میراث فرهنگی در حال انجام است.
محمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، درباره روند مرمت این محوطه باستانی گفت: بخشی از این محوطه به منظور جلوگیری از دست اندازی‌ها و کنترل تردد و ورود و خروج بازدیدکنندگان در سال 95 فنس کشی شد.
حسینی ادامه داد: ساماندهی این محوطه، شن ریزی مسیرهای بازدید، تثبیت و مرمت بخش‌های مختلف حمام کاوش شده، کاه‌گل کشی بدنه دیوارهای آسیب دیده، تثبیت اندودها و تنورها در فضای کاوش شده، تعویض ورق‌های گالوانیزه تعبیه شده برای سقف، بستن منافذ سقف و گونی‌گذاری دور ترانشه‌ها به منظور جلوگیری از ورود آب به فضاها همگی انجام گرفته یا در دست انجام است.
وی افزود: محوطه ذلف آباد بر اساس کاوش‌های صورت گرفته از قرن 6 تا قرن 13 هجری قمری محل سکونت بوده و به عنوان یکی از روستاهای بزرگ منطقه فراهان در دوره ایلخانی، تیموری، صفوی و قاجار مطرح بوده است.
حسینی با اشاره به ادامه کاوش‌ها در این سایت باستانی تا وصول تمامی شهر گفت: کاوش‌های این محوطه در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت و به زودی کتابی بر مبنای گزارشات کاوش‌های صورت گرفته در محوطه تاریخی ذلف آباد به زیور طبع آراسته می‌شود.
انتهای پیام

captcha