برگزاری محافل جزء‌خوانی قرآن در کردستان
کد خبر: 3707461
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱

برگزاری محافل جزء‌خوانی قرآن در کردستان

برگزاری محافل جزء‌خوانی قرآن در کردستان گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با تأکید براجرای منسجم برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه مبار محافل جزء خوانی در تمام شهرستان های استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در اولین جلسه شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی در سال جاری که امروز، یکم اردیبهشت ماه در دفتر نماینده ولی فقیه استان برگزار شد، با اشاره به دستورات جلسه شورای قرآنی اظهار کرد: در جلسه امروز بررسی مصوبات گذشته، برنامه های ماه مبارک رمضان و چونگی هزینه اعتبارات شورا برگزار شده است.
وی افزود: در سال های گذشته روند اجرای مصوبات شورای ارائه طرح از سوی مؤسسات، ادارات و سازمان ها و برسی آن در شورای طرح و برنامه و تخصیص اعتبار در شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی بوده است و تنها کسانی که از این روند اطلاع داشتند، می‌توانستند از آن بهره‌مند شوند.
قلعه‌شاخانی بیان کرد: در این راستا برای بهره‌مندی هرچه بیشتر فعالان قرآنی بهتر است که در قالب فراخوان بین فعالان قرآنی در زمینه های تولید محتوای قرآنی، فضای مجازی و ... زمینه را برای تمام فعالان این عرصه فراهم کنیم.
وی اعلام کرد: شورای عالی قرآن سه کمیته تبلیغ و ترویج، آموزش و پژوهش و طرح و برنامه را زیر نظر دارد که توسعه فعالیت این سه کمیته می‌تواند بسیار کارساز در امر توسعه فرهنگ قرآنی باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در ادامه به برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه مبارک رمضان پرداخت، عنوان کرد: این اداره در راستای رسالت خود هر ساله برنامه فرهنگی و قرآنی متنوعی را طی این ماه در سطح استان اجرا می‌کند.
وی با تأکید براجرای منسجم برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه مبار محافل جزء خوانی در تمام شهرستان های استان برگزار می‌شود.
قلعه شاخانی یادآور شد: برگزاری محافل انس با قرآن، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی و قرآنی، اجرای طرح نهضت فهم قرآن کریم، مسابقه «قرآن بخوانیدو جایزه بگیرید» و ... از جمله برنامه‌های اجرایی در این ماه مبارک است.
ناصر علیپور، رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی در ادامه این جلسه به اجرای برنامه‌های این ماه پرداخت و گفت: اداره تبلیغات اسلامی محافل قرآنی را در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌کند.
وی افزود: کران سفیران نور با حضور قرای کشوری و مجری کشوری در مساجد شهرستان‌های استان حضور پیدا کرده و محافل قرآنی را برگزار می‌کند که این برنامه در سال‌های گذشته مورد استقبال قرار گرفته است.
فرید عزت پور، یکی از فعالان قرآنی استان نیز در این جلسه گفت: اغلب اعتبارات برنامه‌های قرآنی این ماه به صورت متمرکز در یک مکان هزینه شده است اما تمام مساجد استان در این ماه برنامه های متنوعی دارند که باید از مراکز قرآنی و مساجدی که فعالیت بیشتری دارند، حمایت بیشتری شود.
وی از تشکیل مجمع خیرین قرآنی استان کردستان خبر داد و یادآور: راه‌اندازی این مجمع می‌تواند به تامین هزینه برنامه‌های قرآنی مراکز و مؤسسات قرآنی کمک شایانی کند.
انتهای پیام

captcha