پاسداشت دانشجویان ممتاز قرآنی در هند
کد خبر: 3707506
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

پاسداشت دانشجویان ممتاز قرآنی در هند

گروه بین‌الملل - دانشجویان ممتاز در رشته قرائت قرآن در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی فارسی‌آموزان دانشگاه جامعه ملیه اسلامیه هند هدایایی به رسم یادبود دریافت کردند.

پاسداشت دانشجویان ممتاز قرآنی در هندبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ مراسم جشن فارغ‌التحصیلی و اعطای جوایز به دانشجویان بخش فارسی دانشگاه جامعه ملیه اسلامیه هند به همت  رایزنی فرهنگی ایران در دهلی‌نو، برگزار شد.

در این مراسم علی دهگاهی، رایزن فرهنگی کشورمان در دهلی‌نو، عبدالحلیم اخگر، رئیس گروه فارسی دانشگاه جامعه ملی اسلامیه، عراق رضا زیدی، رئیس پیشین گروه فارسی، کلیم اصغر و استادان و دانشجویان گروه‌های زبان فارسی، عربی، اردو و مطالعات اسلامی در گروه فارسی این دانشگاه حضور داشتند.

در این مراسم به دانشجویان ممتاز در رشته‌های نقاشی، قرائت قرآن کریم و شعرخوانی لوح تقدیر و جوایزی به رسم یادبود از سوی رایزن فرهنگی کشورمان اهدا شد. در ادامه برنامه چند تن از دانشجویان به شعرخوانی پرداختند.

دهگاهی، رایزن فرهنگی کشورمان پس از قرائت شعری در مدح پیامبر اکرم(ص)، در سخنان خود به اهمیت زبان فارسی و روابط تاریخی و عمیق بین دو ملت ایران و هند اشاره کرد.

عراق رضا زیدی و عبدالحلیم اخگر طی سخنانی در مراسم دانشجویان را به جدیت در امر تعلیم و تربیت تشویق کردند.

در حاشیه مراسم، دهگاهی از مرکز ایران‌شناسی دانشگاه جامعه ملیه اسلامیه هند بازدید کرد و مقرر شد در آینده نزدیک با حمایت رایزنی فرهنگی ایران، دوره‌‌های ایران‎‌شناسی در این بخش برگزار شود.

انتهای پیام

captcha