حضور درخشان قاریان افغانستانی در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم/ آرزوی وحدت بیشتر میان امت‌های اسلامی را دارم
کد خبر: 3707518
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

حضور درخشان قاریان افغانستانی در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم/ آرزوی وحدت بیشتر میان امت‌های اسلامی را دارم

قاری افغانستانی با اشاره به اینکه تاکنون یک قاری و یک حافظ تلاوت افغانستانی در این مسابقات در حد بسیار خوبی ظاهر شده اند، گفت: امیدواریم که به برکت قرآن همدلی و وحدت بیشتری میان امت اسلامی بیشتر شود.

به گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عصر روز پنجشنبه 30 حمل/فروردین با شعار «یک کتاب، یک امت» با حضور قاریان 83 کشور جهان در مصلای امام خمینی(ره) تهران افتتاح شد. افغانستان نیز در این مسابقات در رشته های قرآئت، حفظ و در بخش داوری حضور دارد.

«علیرضا رضایی» از قاریان افغانستانی شرکت کننده در این مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، جزئیات بیشتری از حضور قاریان افغانستانی در سی و پنجمین دوره مسابقات بین الملی تهران را تشریح کرد.

وی در مورد حضور قاریان و حافظان افغانستانی در این مسابقات گفت: در سی و پنجمین دوره مسابقات بین الملی قرآن بنده در رشته قرائت بزرگسالان و عبدالخالق ابراهیمی در رشته حفظ کل، محمدرضا نوری در رشته قرائت طلاب، سیدحسین عالمی در رشته حفظ کل طلاب، مجتبی صفارزاده در رشته قرائت روشندلان و سید خداداد حسینی در رشته حفظ روشندلان حضور یافته‌ایم.

وی افزود: استاد عبدالشکور فلاح و قاری برکت الله سلیم هم به عنوان داور از افغانستان در این مسابقات حضور دارند.

این قاری افغانستانی خاطر نشان کرد: تاکنون یک قاری و یک حافظ تلاوت افغانستانی در این مسابقات در حد بسیار خوبی ظاهر شده اند و 2 نفر دیگر نیز در روزهای آینده تلاوت خواهند داشت و من نیز طبق قرعه کشی که انجام شد به عنوان نفر چهلم در روز آخر مسابقات مقدماتی تلاوت خواهم داشت.

رضایی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این مسابقات گفت: خدا را شاکریم که زمینه حضور همه قاریان در چنین فضایی فراهم شد و امیدواریم که به برکت قرآن همدلی و وحدت بیشتری میان امت اسلامی شاهد باشیم.

مسابقات بین المللی قران کریم در تهران به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام محسوب می‌شود که همه ساله با حضور قاریان ده‌ها کشور جهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha