مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان؛ جلوه‌ای از دعوت به صلح
کد خبر: 3707530
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
طیبه سیاووشی بیان کرد:

مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان؛ جلوه‌ای از دعوت به صلح

گروه مسابقات ــ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانوان ایران به دلیل درون‌مایه‌های مذهبی به قرآن انس و تمایل دارند، گفت: پناه بردن زنان به دامان قرآن از طرقی مثل برگزاری مسابقات بین‌المللی، دعوت به صلح و آرامشی است که آیات وحی بر آنها تاکید دارد.

مسابقات بین المللی قرآن بانوان؛ جلوه ای از دعوت به صلح

به گزارش ایکنا؛ طیبه سیاووشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره برکات و رهاورد مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان برای ایران و جهان اسلام، گفت: بی تردید این اتفاق فرهنگی موجبات ترقی بیشتر بانوان کشورمان در فعالیت‌های قرآنی را فراهم می‌کند؛ چراکه انگیزه بیشتری برای رقابت در فراگیری قرآن کریم می‌یابند.
وی درباره تدابیری که می‌تواند به کیفی‌سازی هر چه بیشتر این رقابت‌ها کمک کند، افزود: سال گذشته بانوان در سطح محدودی در مسابقات بین‌المللی قرآن حضور یافته بودند و مکان برگزاری این مسابقات نیز محدود بود؛ اما امیدوارم امسال با استفاده از تجربیات سال گذشته شاهد برگزاری مناسب‌تر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان در کشورمان باشیم.
نماینده مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی در ادامه یکی از دلایل انس بانوان با قرآن کریم را زمینه های مذهبی دانست و اظهار کرد: پناه بردن به دامان قرآن از طرفی مثل برگزاری این مسابقات در سطح بین المللی، نشان دهنده دعوت مردم به مفاهیم الهی و صلح و آرامشی است که این کتاب الهی بر آنها تأکید دارد.
سیاووشی بیان کرد: علاوه بر این، قرآن قدرت و توان بیشتری در اتحاد مسلمین دارد و می‌تواند قلوب مسلمین جهان را به هم نزدیک کند.
این نماینده بانوی مجلس شورای اسلامی با ابراز گلایه از برخی تنگ نظری‌ها در عرصه مسابقات قرآن بانوان در گذشته، عنوان کرد: این تنگ نظری در حالی بود که ما همواره بانوان فعال قرآنی زیادی در کشور داریم که می‌توانند توانایی خود را در عرصه‌های بین‌المللی نشان دهند، اما متأسفانه کمتر عرصه‌ای برای نشان دادن توانایی آن‌ها وجود داشته است.
سیاووشی با اشاره به تأثیر قرائت قرآن کریم به ورود شنوندگان آن به دین مبین اسلام، بیان کرد: اگر رجوع به قرآن با رقابت های بین المللی و سالم فرهنگی همراه باشد بیش از پیش بر جذب افراد به دین مبین اسلام تأثیر دارد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان بر لزوم بهره گیری از فرصت تبادلات فرهنگی بین حاضران در مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان نیز تأکید کرد و گفت: شرکت‌کنندگان باید بتوانند حول قرآن جمع شوند و تبادلات فرهنگی داشته باشند و با هم آشنا شوند تا در پرتوی چنین ارتباطاتی وحدت در جهان اسلام پررنگ تر شود.

یادآور می شود، دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان از یکم تا چهارم اردیبهشت ماه با حضور نمایندگانی از 28 کشور جهان در هتل ارم تهران برگزار می شود.
انتهای پیام

captcha