2400 دانش آموز در سی و ششمین مسابقات استانی قرآن شرکت کردند
کد خبر: 3707545
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱

2400 دانش آموز در سی و ششمین مسابقات استانی قرآن شرکت کردند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: 2400 دانش آموز دوره های اول و دوم متوسطه در سی و ششمین دوره مسابقات استانی قرآن، نماز و عترت شرکت کردند.

به گزارش ایکنا؛ ایرنا نوشت: عبدالرسول کریمی اظهار کرد: یکهزار و 100 دانش آموز دختر روز پنجشنبه(30فروردین ماه) در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ، حفظ ویژه(حفظ پنج جزء، 10جزء، 20جز و کل قرآن)، مفاهیم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، در مسیر شکوفایی(آشنایی با موضوع تقلید و مرجعت)، انشای نماز، تواشیح و همخوانی قرآن در مدرسه شهید همت منطقه 19 شهر تهران با یکدیگر رقابت کردند.
وی گفت: یکهزار و 600 دانش آموز پسر نیز روز جمعه(31 فروردین ماه) علاوه بر رشته های مذکور در رشته های اذان و مداحی با یکدیگر رقابت کردند.
کریمی با اشاره به روند برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزی در سال تحصیلی 97-96 افزود: 500هزار دانش آموز در مرحله نخست این مسابقات در سطح مدارس برگزیده شده و از بین آنان، 70هزار نفر به مرحله دوم در سطح منطقه راه یافتند که در نهایت 2هزار و 400 دانش آموز در مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت شرکت کردند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: 60 دانش آموز برگزیده مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز به مسابقات کشوری که تیرماه سال جاری در اردوگاه شهید باهنر شهر تهران و خراسان رضوی برگزار می شود، راه خواهند یافت.
وی گفت: آیین اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات استانی قرآن، نماز و عترت اردیبهشت ماه همزمان با اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز فرهنگیان با تجلیل از 550 دانش آموز برگزیده (نفرات اول تا سوم) برگزار خواهد شد.
کریمی با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات استانی قرآن فرهنگیان افزود: این مسابقات در 2 بخش آوایی(تواشیح، اذان، قرائت، حفظ و قصه گویی، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه( به صورت کنفرانس) دی ماه 96 و بخش تفسیر و احکام (به صورت کتبی) 27 فرودین ماه برگزار شد.
وی گفت: از 3هزار فرهنگی شرکت کننده در سطح مدارس و مناطق، 240 نفر به بخش آوایی و از 20 هزار فرهنگی شرکت کننده در سطح مدارس و مناطق، 80 نفر به بخش تفسیر و احکام شانزدهمین دوره مسابقات استانی قرآن فرهنگیان راه یافتند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه هشت نفر از برگزیدگان شانزدهمین دوره مسابقات استانی قرآن فرهنگیان به مسابقات کشوری راه خواهند یافت، اظهار کرد:این مسابقات در رشته های نهج البلاغه، روش تدریس، احکام، قرائت و اذان شهریورماه در مشهد مقدس برگزار می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.

انتهای پیام

captcha