«نه» ایران به درخواست آمریکا برای حضور در اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند
کد خبر: 3707546
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
امیر دریادار خانزادی:

«نه» ایران به درخواست آمریکا برای حضور در اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند

گروه سیاسی ــ فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: کشور‌های حاشیه دریای خزر درخواست داشتند تا به‌عنوان میهمان در اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند شرکت کنند که با این درخواست‌ها موافقت شد. همچنین آمریکا نیز قصد داشت به عنوان عضو ناظر در این اجلاس شرکت کند، اما جمهوری اسلامی ایران به این درخواست رای منفی داد و حضور آن‌ها در اجلاس منتفی شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند که صبح امروز (شنبه ۱ اردیبهشت) در ستاد نداجا برگزار شد اظهار کرد: اجلاس بزرگ فرماندهان نیروی دریایی کشور‌های حاشیه اقیانوس هند (IONS) از روز دوشنبه هفته جاری (۳ اردیبهشت) به میزبانی نیروی دریایی راهبردی ارتش در تهران برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این اجلاس که تاکنون پنج دوره آن در کشور‌های مختلف برگزار شده، بزرگترین اجلاس نظامی تاریخ ایران است و نیروی دریایی ارتش از اول اردیبهشت ماه به مدت دو سال ریاست دوره ای اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند را برعهده خواهد داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به درخواست آمریکا برای شرکت در این اجلاس گفت: در این اجلاس فرماندهان نیروی دریایی ۳۵ کشور جهان حضور پیدا می‌کنند و علاوه بر آن برخی کشور‌ها نیز مانند کشور‌های حاشیه دریای خزر درخواست داشتند تا به‌عنوان میهمان در این اجلاس شرکت کنند که با این درخواست‌ها موافقت شد. همچنین آمریکا نیز قصد داشت به عنوان عضو ناظر در این اجلاس شرکت کند، اما جمهوری اسلامی ایران به این درخواست رای منفی داد و حضور آن‌ها در اجلاس منتفی شد.

انتهای پیام

captcha