غفلت از مکتوب‌سازی افتخارات مردم در دفاع مقدس/تشکیل شورای هماهنگی تبیین نقش شهرستان‌ها در دفاع مقدس
کد خبر: 3707557
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱

غفلت از مکتوب‌سازی افتخارات مردم در دفاع مقدس/تشکیل شورای هماهنگی تبیین نقش شهرستان‌ها در دفاع مقدس

گروه فرهنگی ـ معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه در زمینه مکتوب‌سازی ایثارها، از خودگذشتگی‌ها و افتخارات مردم و نظام غفلت کرده‌ایم، گفت: مکتوب کردن تجربیات دفاع مقدس یک کار بی‌نظیر و ماندگار است اما به این حوزه کمتر توجه شده است.

به گزارش ایکنا از خوزستان، علی‌حسین حسین‌زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان امروز 1 اردیبهشت ماه در جمع فرمانداران استان خوزستان اظهار کرد: فرمانداران به بحث احداث یادمان‌های شهدای گمنام در شهرستان‌های خود توجه و با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده مساله را جدی‌تر دنبال کنند.

وی افزود: در بحث دفاع مقدس، جایگاه خوزستان یک جایگاه ویژه است؛ اما در حوزه مکتوب‌سازی تجربیات دفاع مقدس در خوزستان کمتر کار شده است. مکتوب کردن تجربیات دفاع مقدس یک کار بی‌نظیر و ماندگار است اما به این حوزه کمتر توجه کرده‌ایم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با تصریح به اینکه در زمینه مکتوب‌سازی ایثارها، از خودگذشتگی‌ها و افتخارات مردم و نظام غفلت کرده‌ایم، گفت: در راستای مکتوب‌سازی دفاع مقدس در بخش تاریخ شفاهی و ایثارها و افتخارات مردم و نظام در حدود دو سال گذشته با همکاری استاندار خوزستان اقدامات خوبی انجام گرفته است.

فرمانداری‌ها کمک کنند تا نقش بخش‌های مختلف در دفاع مقدس به صورت مکتوب تهیه شود

حسین زاده بیان کرد: کاری توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در بحث تاریخ شفاهی جنگ در حال انجام است که کاری بسیار خوب است و بخشی از آن به فرمانداران مرتبط می‌شود. در این زمینه لازم است فرمانداری‌ها کمک کنند تا نقش بخش‌های مختلف در دفاع مقدس به صورت مکتوب تهیه شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: بسیاری از دانشگاه‌های دنیا به دنبال اتفاقاتی که در کشورشان یا نقاط دیگر دنیا رخ می‌دهد، کار مکتوب کردن تاریخ شفاهی را انجام می‌دهند. برای مثال دانشگاه هاروارد آمریکا در خصوص تاریخ شفاهی انقلاب ایران کار کرده است.

سردار محمد علیپور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: در رابطه با دفاع مقدس کار به سه بخش نقش نیروهای مسلح در استان خوزستان، نقش دولت در خوزستان در زمان دفاع مقدس و نقش مردم، عشایر و مساجد استان خوزستان در دفاع مقدس تقسیم شده است.

وی در خصوص نقش دولت در دفاع مقدس در خوزستان، افزود: اینکه دولت چه میزان توانست بار جنگ را در استان خوزستان به دوش بکشد موضوعی است که باید در این رابطه مکتوب‌سازی‌های لازم انجام بگیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان تصریح کرد: همه شهرهای استان خوزستان قطعا به شکلی درگیر جنگ بوده‌اند، اما اگر از هر شهرستان بخواهیم یک کتاب در رابطه با نقش آن شهرستان در دفاع مقدس ارائه کند، شاید کار سختی برای آن شهرستان باشد.

تشکیل شورای هماهنگی تبیین نقش شهرستان‌ها در دفاع مقدس در هر شهرستان به ریاست فرمانداران 

علیپور ادامه داد: در این راستا یک شورای هماهنگی با هفت کمیته تشکیل شده است و در این شورا به همراهی استاندار خوزستان به این نتیجه رسیده‌ایم که در شهرستان‌ها نیز یک شورای هماهنگی به ریاست فرمانداران برگزار شود.

وی گفت: استان خوزستان نقشی کلیدی در دوران دفاع مقدس داشت و از این نقش کلیدی باید برای استان خوزستان آورده داشته باشیم. به همین دلیل است که به دنبال احداث یک باغ موزه بسیار بزرگ و فراملی در استان هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: همه کارهای این باغ موزه با حمایت آیت‌الله موسوی جزایری و استاندار خوزستان انجام گرفته است و به دنبال آن هستیم که نقش شهرستان‌های خوزستان نیز در این باغ موزه مشخص شود.

انتهای پیام

captcha