جانبازان تیپ 55 هوابرد تجلیل شدند/ تقدیم 12700 جانباز به انقلاب اسلامی
کد خبر: 3707611
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

جانبازان تیپ 55 هوابرد تجلیل شدند/ تقدیم 12700 جانباز به انقلاب اسلامی

گروه اجتماعی ـ همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت اباالفضل(ع) و روز جانباز، مراسم تجلیل از جانبازان تیپ 55 هوابرد شیراز برگزارشد.

به گزارش ایكنا از فارس، به‌مناسبت سالروز میلاد باسعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز و طی مراسمی كه امروز، اول اردیبهشت‌ماه، در تالار پرستوی تیپ 55 هوابرد برگزار شد از جانبازان سرافراز تیپ 55 هوابرد در دوران دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.
امیرسرتیپ 2 ذبیح‌الله بهمن زیاری، فرمانده تیپ 55 هوابرد شیراز در این مراسم، تكریم از جانبازان قهرمان و شجاع ایران اسلامی را مایه مباهات دانست و افزود: جانبازان، این یادگاران دوران دفاع مقدس نه تنها باید روحیه عرفانی و معنوی جبهه را در خود حفظ كنند بلكه باید آن را به نسل‌های جوان انتقال دهند و تلاش كنند رفتار و گفتارشان ترجمان معنویت جبهه‌ها باشد.
وی با بیان اینكه همه جانبازان، یادگاران زرین دفاع مقدس هستند، افزود: تیپ 55 هوابرد ماه‌ها قبل از آغاز جنگ تحمیلی وارد كارزار دفاع از انقلاب اسلامی شد و در غائله كردستان با صلابت و اقتدار توانست ضمن آزادسازی سردشت، آرامش را به مناطق غربی كشور بازگرداند.
بهمن زیاری با اشاره به رشادت‌های دلاورمردان این تیپ اشاره كرد و گفت: تیپ 55 هوابرد از ابتدا تا انتهای جنگ، ضمن حضور دائمی و موثر، از كیان این كشور دفاع كرد و هر جا كه این تیپ در جنگ حضور پیدا می‌كرد دشمن عكس‌العمل نشان می‌داد به طوری كه این تیپ نزد بعثی‌ها معروف به عقرب سیاه بود.
وی ادامه داد: پس از هجوم رژیم بعث عراق این تیپ به عنوان یگان خط شكن در اكثر عملیات‌های دوران دفاع مقدس حضور داشت و سه بار بازسازی شد. تیپ 55 هوابرد در جنگ تحمیلی 2350 شهید و12700 جانباز را تقدیم انقلاب كرد و این نشان از رشادتها و دلاورمردی‌های كم نظیر این تیپ دارد.
بهمن‌زیاری در پایان گفت: رسالت خطیری كه بر عهده ماست، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و جانبازان و ایثارگرانی است كه آرامش امروزمان را مرهون جانفشانی‌ها و فداكاری‌های این عزیزان هستیم. تجلیل از جانبازان، تكریم ایثار، جهاد و آزادگی و سرافرازی انسان‌هایی است كه از خود گذشتند تا عزت و شرف را به ما هدیه كنند.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم با اهدای لوح و هدیه از جانبازان سرافراز تیپ 55 هوابرد تجلیل شد.
انتهای پيام

captcha