خروج 3200 نیروی مسلح از حومه دمشق
کد خبر: 3707622
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰

خروج 3200 نیروی مسلح از حومه دمشق

گروه بین‌الملل - یک منبع امنیتی سوری از خروج 3200 نفر از افراد مسلح به همراه خانواده‌هایشان از منطقه «قلمون شرقی» در حومه دمشق خبر داد.

خروج 3200 مسلح از «قلمون شرقی» سوریه
به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری اسپوتینک روسیه؛ این افراد مسلح معارض دولت سوریه، جهت انتقال به منطقه «جرابلس» در حومه حلب و شهر «ادلب» در شمال این کشور، از منطقه قلمون شرقی خارج شدند.

در همین راستا، شبکه رسمی تلویزیونی «الاخباریه» سوریه اعلام کرد: براساس توافق انجام شده میان افراد مسلح معارض با دولت سوریه، این افراد پس از تحویل دادن سلاح سنگین و انبارهای مهمات خود، به سمت جرابلس و ادلب منتقل شدند.

این شبکه رسمی افزود: ارتش سوریه از چند روز پیش، مراکز و مهمات متعلق به تروریست‌های داعش در منطقه «الحجر الاسود» در جنوب دمشق را هدف قرار داده است.

گفتنی است، ارتش سوریه و گروه‌های مسلح تحت نظارت روسیه به توافق نامه‌ای دست یافتند که بر اساس آن افراد مسلح از سه شهرک رحیبه، جیرود و ناصریه در منطقه قلمون شرقی خارج می‌شوند و این توافق‌نامه از صبح امروز اجرایی شده است.
 
در این توافق‌نامه که در واپسین لحظات دیشب تحت نظارت روسیه حاصل شد، علاوه بر اجرای آتش‌بس، افراد مسلح باید سلاح سنگین و متوسط خود را تحویل و فرم مربوط به تمایل به خروج از این منطقه را پر کنند، این در حالی است که به آنها اجازه داده می‌شود اسباب و اثاثیه شخصی را که با اتوبوس قابل حمل است، با خود ببرند.
 
انتهای پیام
captcha