رقابت‌های مصلای تهران تحت‌الشعاع مسابقات «طلاب» و «بانوان»
کد خبر: 3707678
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹
در دومین روز مسابقات قرآن شاهد بودیم؛

رقابت‌های مصلای تهران تحت‌الشعاع مسابقات «طلاب» و «بانوان»

گروه مسابقات ــ دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن در حالی به کار خود پایان داد که نوبت بعدازظهر این مسابقات تحت‌الشعاع مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن طلاب علوم دینی و بانوان قرار گرفت.

اتفاقات روز دوم مسابقات بین المللی قرآن / بخش مقدماتی تحت الشعاع افتتاحیه طلاب و بانوان

به گزارش ایکنا، دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن ایران امشب اول اردیبهشت ماه با رقابت شرکت‌کنندگان در دو بخش بزرگسالان و روشندلان ادامه یافت.
روز دوم این مسابقات از ساعت 9 صبح آغاز شد. در این نوبت 15 قاری و حافظ کل قرآن در دو بخش بزرگسالان و روشندلان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند. این نوبت با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط «مهدی عبدلی» قاری نوجوان کشورمان آغاز شد.
در نوبت بعدازظهر نیز که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط «مختار دهقان» قاری ممتاز کشور و نماینده ایران در مسابقات بین المللی قرآن مالزی آغاز شد، سه حافظ و چهار قاری بزرگسال با حضور در جایگاه به تلاوت آیاتی از کلام الله وحی پرداختند تا به این ترتیب و در مجموع 22 قاری و حافظ کل قرآن در این روز اجرای خود را در سالن اصلی مسابقات انجام داده باشند.
از جمله اتفاقات این روز برگزاری شب شعر قرآنی «مشکات» بود که در حاشیه سالن مسابقات برگزار شد. این شب شعر که با حضور تعدادی از شاعران آیینی کشورمان برگزار شد، استانداردهای یک شب شعر را با خود به همراه نداشت چرا که صدای شاعران در هنگام خوانش اشعار در تلاوت قاریان پیچیده می شد و اصوات گنگی را برای مخاطبان رقم می‌زد.
همچنین تلاوت اذانگاهی این روز را حمیدرضا احمدی وفا، قاری بین‌المللی کشورمان انجام داد که مورد استقبال حاضران در سالن محل برگزاری مسابقات قرار گرفت.
همچنین در این روز رقابت‌های بخش بانوان در هتل ارم و با حضور جمعی از فعالان قرآنی کشورمان طی مراسمی آغاز شد. بخش بانوان با حضور 28 شرکت کننده در رشته حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود.
در شهر قم نیز دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی آغاز شد. در این مسابقات 71 شرکت کننده از 40 کشور دنیا حضور دارند. این مسابقات در سالن پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ کل و خطابه قرآنی برگزار خواهد شد. رشته خطابه قرآنی برای اولین بار به این مسابقات اضافه شده است.
همچنین در این روز «امیدرضا رحیمی» قاری روشندل کشورمان در رشته قرائت بخش روشندلان در جایگاه حضور یافت و تلاوت خود را انجام داد.
وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از اجرای خود در این مسابقات ابراز رضایت کرده و قرعه خود در این مسابقات را مناسب ارزیابی کرد.
از نکات جالب روز دوم مسابقات بین‌المللی قرآن، خالی بودن سالن محل برگزاری مسابقات نسبت به روز پیش خلوت‌تر بود. همچنین در این روز شاهد حضور چهره‌های شناخته شده در سالن مسابقات نبودیم.

انتهای پیام

captcha