امروز جوانان و مردم از یک بالندگی در امور معنوی برخوردار شده‌اند
کد خبر: 3707686
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
حجت الاسلام نکونام:

امروز جوانان و مردم از یک بالندگی در امور معنوی برخوردار شده‌اند

گروه جهاد و حماسه - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت‌های انقلاب در بعد گرایش‌های معنوی و اخلاقی، گفت: امروز جوانان و مردم از یک بالندگی در امور معنوی برخوردار شده‌اند که نمونه آن همین آیین اعتکاف سال جاری بود که بسیاری از جوانان از خوش‌گذرانی و تعطیلات گذشتند و معتکف شدند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، ظهر امروز اول اردیبهشت‌ماه در همایش تجلیل از جانبازان استان که در مجتمع تفریحی رفاهی لاله شهرکرد برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز، گفت: بنده مأموریت دارم که سلام گرم و سراسر محبت مقام معظم و معزز رهبری را خدمت شما جانبازان عزیز ابلاغ کنم.
وی افزود: شما جانبازان خوب انقلاب اسلامی ایران از حضرت ابوالفضل (ع) الگو گرفته‌اید و روز ولادت این بزرگوار هم روز شما نامیده شده است که این پیوند در نام‌گذاری و عمل بسیار زیباست.
نماینده ولی‌فقیه در استان سپس به بیان به برخی از مهم‌ترین دستاوردها و آفت‌های انقلاب اسلامی طی چهل سال اخیر پرداخت و گفت: قطعاً همه شما نسبت به این موضوعات دغدغه دارید و می‌خواهید بدانید که انقلاب چه دستاوردهایی داشته و در چه جاهایی دچار آفت است.
امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به برخی از اهداف انقلاب اسلامی، تصریح کرد: نخستین هدف انقلاب اسلامی این بود که دست مستکبرین و طاغوتیان را از کشور کوتاه کند که اکنون به این هدف رسیده است.
وی ادامه داد: در سال‌های انقلاب مدام با مستکبرین در ستیزه بودیم زیرا آن‌ها از اینکه انقلاب دست آن‌ها را از کشور و منابع و ثروت آن کوتاه کرد به خشم آمده و اعمالی را بر ما تحمیل کردند که ناچار به ستیزه گری با آن‌ها هستیم.
حجت‌الاسلام نکونام مطرح‌شدن اسلام ناب را دیگر هدف انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز اسلامی که در دنیا مطرح است با اسلام سال‌های قبل از انقلاب بسیار تفاوت دارد و دشمنان به گسترش و رونق اسلام در جهان معترف هستند.
وی تصریح کرد: اسلام کارآمدی خود را در دنیا مطرح کرده است و به همین دلیل نیز دشمنان نمی‌توانند این انقلاب را تحمل کنند و مدام در مقام جنگ و نزاع با انقلاب هستند لذا اگر اسلام عربستانی با دیگر اسلام‌ها بود کاری با آن نداشتند.
امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به پیشرفت‌های انقلاب در بعد گرایش‌های معنوی و اخلاقی، گفت: امروز جوانان و مردم از یک بالندگی در امور معنوی برخوردار شده‌اند که نمونه آن همین آیین اعتکاف سال جاری بود که بسیاری از جوانان از خوش‌گذرانی و تعطیلات گذشتند و معتکف شدند.
وی دیگر هدف انقلاب را پیشرفت اقتصادی و عمرانی خواند و افزود: در سطح کلان انقلاب اسلامی به پیشرفت‌های خوبی در زمین‌های اقتصادی و عمرانی دست‌یافته است و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت هرچند با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان پیشرفت‌های علمی و استقلال علمی و اقتدار دفاعی را دیگر اهداف انقلاب برشمرد و گفت: امروز انقلاب اسلامی در مجامع عمومی دنیا حرف برای گفتن دارد حرفی که ناچارند رویش حساب باز کنند و این‌ها را عملاً در منطقه می‌بینید.
امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به آفت‌های انقلاب اسلامی سیاسی بازی مسئولین، گرایش‌های دنیایی و اشرافی گری و ضعف مسئولین در برابر دشمن را از شاخص‌ترین آن‌ها برشمرد.

captcha