کمک هفت میلیارد تومانی خیران به آموزش و پرورش سبزوار
کد خبر: 3707700
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

کمک هفت میلیارد تومانی خیران به آموزش و پرورش سبزوار

گروه شهرستان‌ها- رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سبزوار ضمن اشاره به مشارکت و کمک خیران در ساخت مدارس این شهرستان اظهار کرد: در 30 ماه گذشته حدود 8 میلیارد تومان توسط خیران به آموزش و پرورش این شهرستان کمک شده است.

حسن محرابی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سبزوار در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه در سه سال گذشته رتبه برتر استان را در زمینه شورای امر به معروف و نهی از منکر کسب کردیم، گفت: یکی دیگر از بخش‌هایی که در استان موفق عمل کرده‌ایم بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس است.
وی با اشاره به اینکه 53 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مدارس شهرستان سبزوار در حال تحصیل هستند، اظهار کرد: در سال گذشته رتبه اول پوشش تحصیلی در مقطع پیش دبستانی را در استان داشتیم ولی 54 نفر به دلیل ازدواج در مقطع دبیرستان ترک تحصیل کردند.
رئیس اداره آموزش و پرورش سبزوار اضافه کرد: در حوزه پژوهشی از 210 معلم مؤلف و ناشر برتر در سال گذشته تقدیر شد و هشتاد هزار ساعت نفر آموزش ضمن خدمت برای معلمان برگزار کردیم.
وی با بیان اینکه در سبزوار خیران حدود هشت میلیارد تومان در سی ماه گذشته برای ساخت مدارس کمک و تعهد داده‌اند، تصریح کرد: آخرین آنها تعهد سه میلیارد تومانی یکی از خیران برای ساخت مدرسه کامل است.
محرابی با عنوان اینکه در شهرستان سبزوار چهارده پروژه توسط خیران در حال ساخت و اجرا است، گفت: 40 درصد مدارس شهرستان فرسوده شده است و 20 درصد به مرمت نیاز دارند.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سبزوار اضافه کرد: 30 خیر فعال داریم که پانزده نفر از آنها در خارج از ایران زندگی می‌کنند.
وی با ابراز اینکه در حال رایزنی برای ساخت کلینیک دندانپزشکی دوم آموزش و پرورش در سبزوار توسط یکی از خیران با کمک 230 میلیون تومانی هستیم، اظهار کرد: در کلینیک دندانپزشکی اول 9 هزار و 200 دندان تاکنون ترمیم شده است.
وی با تاکید بر اینکه اعتبار آموزش و پرورش سبزوار در سال 90 پنج میلیارد ریال بوده که در سال 96 به حدود سه میلیارد ریال رسیده است، گفت: از این مبلغ در سال گذشته فقط 42 میلیون تومان از طرف دولت پرداخت شد.
محرابی با تشکر از خیران که تاکنون کمک زیادی به آموزش و پرورش کرده‌اند، اظهار کرد: همچنین در زمینه عفاف، حجاب و خودباوری رتبه برتر استان را کسب کرده‌ایم.

انتهای پیام

captcha