آسوشیتدپرس: در تیراندازی قصر سعودی 6 نفر کشته شدند
کد خبر: 3707716
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱

آسوشیتدپرس: در تیراندازی قصر سعودی 6 نفر کشته شدند

گروه بین‌الملل ـ خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» اعلام کرد که در حادثه تیراندازی شامگاه شنبه در اطراف یکی از کاخ‌های پادشاهی عربستان در محله «خزامی» ریاض، 6 نفر جان خود را از دست دادند.

رسانه آمریکایی مدعی شد: کشته شدن 6 نفر در حادثه تیراندازی قصر سعودی

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری براثا؛ آسوشیتدپرس اعلام کرد: در جریان حادثه تیراندازی در منطقه خزامی ریاض یک شهروند عربستانی، دو تبعه آمریکایی، دو تبعه انگلیسی و یک تبعه استرالیایی کشته شدند.

یادآوری می‌شود، برخی شبکه‌های اجتماعی ویدئویی را منتشر کرده‌اند که در آن صداهای تیراندازی در داخل یکی از کاخ‌های پادشاهی عربستان در محله «خزامی» ریاض به گوش می‌رسد.

غانم دوسری، فعال حقوق بشر عربستانی نیز از انتقال پادشاه عربستان به یک پایگاه هوایی نظامی خبرداده است.

پلیس ریاض در واکنش به این خبر تصریح کرد: این تیراندازی به سمت یک پهباد تفریحی کوچک در آسمان منطقه خزامی محل کاخ پادشاهی بوده است.

این در حالی است که در تمام این مدت رسانه‌های دولتی و رسمی عربستان ساکت بوده و اظهار نظری در این باره نکردند و تنها خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از رئیس پلیس ریاض اعلام کرد که دلیل تیراندازی، نزدیک شدن یک پهپاد اسباب‌بازی به قصر سلطنتی بن‌سلمان بوده است. 

رئیس پلیس ریاض همچنین تاکید کرد که در زمان وقوع تیراندازی، ملک سلمان در قصر پادشاهی نبوده بلکه در زمین‌های زراعی خود در «درعیه» حضور داشته است.

شاید یکی از دلایل انتشار گزارش‌های متعدد از احتمال وقوع کودتا در عربستان، شدت تیراندازی‌ها و حجم شلیک گلوله‌ها بود، در حالی که به ادعای خود سعودی‌ها فقط یک پهپاد کوچک به قصر نزدیک شده بود.

انتهای پیام 

captcha