طنین تلاوت قرآن در پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نداجا
کد خبر: 3707727
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

طنین تلاوت قرآن در پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نداجا

گروه جلسات و محافل ـ محفل انس با قرآن طی اعیاد شعبانیه در پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نداجا برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ محفل انس با قرآن همزمان با اعیاد شعبانیه و نیز یادبود شهدای همیشه جاوید ناوشکن‌های سهند و سبلان و ناو موشک‌انداز جوشن، در پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نیروی دریایی راهبردی ارتش با حضور ناخدایکم منصوری‌مقدم، فرماندهی پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نداجا، حجت‌الاسلام والمسلمین زارعی‌نژاد، رئیس عقیدتی ـ سیاسی، فرماندهی حفاظت اطلاعات و تعدادی از کارکنان این پایگاه برگزار شد.

طنین تلاوت قران در پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نداجا

در ابتدای این مراسم شهسواری از قاریان نداجا به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت و سپس جواد رنجبر، از قاریان خوش‌خوان کرمانی آیاتی را تلاوت کرد. سپس حجت‌الاسلام والمسلمین زارعی‌نژاد، رئیس عقیدتی ـ سیاسی پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نداجا، با تبریک ایام ولادت سرور آزادگان جهان حضرت امام حسین(ع)، پیام‌آور کربلا و حضرت امام زین‌العابدین(ع) و قمر بنی‌هاشم حضرت اباالفضل العباس(ع) با اشاره به برکات تلاوت، خواندن و گوش دادن به آیات قرآن و لزوم تدبر در آن، بیان کرد: انسان به هر نحو که با قرآن مأنوس باشد تأثیر و برکات آن را می‌بیند، حتی اگر فقط به صفحات قرآن نگاه کند نیز قرآن اثر خود را می‌گذارد و روح و جان را صیقل می‌دهد.

طنین تلاوت قران در پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نداجا

رئیس عقیدتی ـ سیاسی پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نداجا در ادامه با اشاره به فضیلت‌های ماه شعبان که در روایات به‌عنوان ماه پیامبر(ص) نامیده شده، اظهار کرد: این ماهی است که درهای بهشت بر مؤمنین گسترده است و ولادت ائمه(ع) در این ماه همانند پراکنده شدن شاخ و برگ درخت طوبی است که حقیقتاً عیدی گرفتن فقط با تمسک و چنگ زدن به این شجره طوبی میسر است.
وی درباره سیره امام حسین(ع) اضافه کرد: از دلایل جاودانه شدن مجاهدت اباعبدالله(ع) اخلاص، اطاعت مطلق خدای متعال همراه با تأثیر کامل از قرآن بود که سبب شد قیام امام حسین(ع) در کربلا نماند و جهانی و عالمگیر شود.

طنین تلاوت قران در پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نداجا

زارعی‌نژاد سپس با درود بر ارواح طیبه شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه شهدای جاویدان ناوشکن‌های سهند و سبلان و ناو موشک‌انداز جوشن، افزود: ارتش در دوران انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی داشت و به فرموده امام راحل(ره) اگر ارتش به ملت نمی‌پیوست انقلاب پیروز نمی‌شد و بعد از پیروزی انقلاب نیز نقش ارتش در پایان دادن به اغتشاشات و فتنه‌های سال‌های ابتدایی انقلاب غیر قابل انکار است.
وی بیان کرد: اوج این دلاور‌مردی‌ها و حماسه‌آفرینی‌ها نیز در دوران دفاع مقدس برگ‌های زرینی بر کارنامه پر‌افتخار ارتش افزوده است و در حال حاضر نیز نیروهای چهارگانه ارتش این راه پر افتخار را که ادامه راه امام حسین(ع) است، با جان و دل ادامه خواهند داد و در دفاع از حریم اسلام و ولایت و میهنمان از هیچ ایثار و فداکاری دریغ نخواهند کرد.
حسن ختام این مراسم معنوی، تجلیل و تقدیر از تعدای از نفرات فعال قرآنی پایگاه بود.
انتهای پیام

captcha