جای خالی رساله حقوق امام سجاد(ع) در کتب درسی
کد خبر: 3707758
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
حجت‌الاسلام رفیعی عنوان کرد:

جای خالی رساله حقوق امام سجاد(ع) در کتب درسی

کانون خبرنگاران نبأ _ رساله حقوق امام سجاد(ع)، جامع‌ترین رساله در زمینه حقوق بشر است، از این رو جا دارد که این کتاب ارزشمند وارد مجموعه کتاب‌های درسی ما شود.

جشن میلاد امام سجاد(ع) در بارگاه منور رضوی برگزار شد

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به نقل از آستان‌نیوز، سالروز خجسته میلاد با سعادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت علی بن الحسین، امام سجاد(ع) در حرم نورانی امام رضا(ع) گرامی داشته شد. در این مراسم که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم منور رضوی برگزار شد، هزاران زائر و مجاور میلاد سیدالساجدین امام زین‌العابدین(ع) را به فرزند گرامی آن امام همام تبریک گفتند.
به‌مناسبت این ایام فرخنده از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه‌برنامه‎های متعددی چون حلقه معرفت، پرسمان دینی، سخنرانی ویژه خواهران، فیض حضور و ... تدارک دیده شده که از ابتدای ماه شعبان‌المعظم در حال برگزاری است.
مداحی و مولودی‌خوانی گروه‎های تواشیح از برنامه‎های شب میلاد حضرت زین العابدین(ع) در حرم رضوی بود که به این مراسم حال و هوای خاصی بخشید و اشعاری زیبا در مدح چهارمین امام شیعیان قرائت شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام ناصر رفیعی گفت: زنده نگه‌داشتن عاشورا، بیان دعا، تربیت نیروهای ویژه مثل ابوحمزه ثمالی، سرپرستی مستمندان و فقرا و برخورد محکم با حکومت از جمله مهم‌ترین اقدامات حضرت زین‌العابدین(ع) در زمان امامت بود.
وی با اشاره به رساله حقوق حضرت امام‌ سجاد(ع) به عنوان زبور آل محمد(ص) گفت: حضرت در این رساله حق خداوند، حق نفس، حق زبان، حق چشم، حق دست و پا، حق نماز، حق روزه، حق صدقه، حق پدر و مادر، حق همسایه، حق همسر، حق اولاد و ... را ذکر کرده‌اند.
به گفته حجت‌الاسلام رفیعی رساله حقوق امام سجاد(ع)، جامع‌ترین رساله در زمینه حقوق بشر است، از این رو جا دارد که این کتاب ارزشمند وارد مجموعه کتاب‌های درسی ما شود.
وی در ادامه یکی از مشکلات اسلاسی در جامعه را عدم رعایت حقوق افراد بر یکدیگر ذکر کرد و افزود: آمار بالای طلاق در جامعه و تشکیل بیش از 15 میلیون پرونده قضایی در سال گذشته حاکی از عدم رعایت حقوق است.
این استاد حوزه و دانشگاه کادرسازی به معنای تربیت نیروی فردی را دیگر اقدامات مهم امام سجاد(ع) معرفی کرد و گفت: مدل تبلیغی امام صادق(ع) بیشتر به صورت انبوه‌سازی بود که وجود بیش از 4 هزار شاگرد گواهی بر این ادعاست، اما امام سجاد (ع) بیشتر بر روی کادرسازی تمرکز داشتند به گونه‌ای که آن حضرت در مدت 34 سال امامت 170 شاگرد همچون ابوحمزه ثمالی را تربیت کردند.

نیره ادیبی

انتهای پیام

captcha