خیرین مدرسه ساز الگوی عدالت آموزشی، توسعه و پیشرفت علمی هستند
کد خبر: 3707796
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

خیرین مدرسه ساز الگوی عدالت آموزشی، توسعه و پیشرفت علمی هستند

گروه اجتماعی- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی، توسعه منابع استانداری خراسان‌جنوبی گفت: خیرین مدرسه ساز الگویی برای عدالت آموزشی، توسعه و پیشرفت در کشور هستند.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمد حسینی، امروزدوم اردیبهشت‌ماه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آموزش و پرورش باید از حضور و همراهی خیرین که یک فرصت استثنایی در راه کمک به تعلیم و تربیت هستند استفاده کند.
وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز با ساخت مدرسه در مناطق محروم به یک معروف بزرگ در جامعه عمل می‌کنند، افزود: در قرآن کریم در بیش از 550 آیه سفارش و تاکید به طلب علم، فراگیری دانش و توسعه آن در جامعه شده که این خود بیانگر اهمیت علم در اسلام است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی، توسعه منابع استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: تولید علم در کشور رشد چشمگیر داشته و هر روز قله‌های بلند علم و دانش در این کشور فتح می‌شود.
حسینی تصریح کرد: بسیاری از دانشمندان، نخبگان و مسئولین کشور تحصیلات خود را در مدارس خیرساز انجام داده‌اند و به جایگاه‌های بالا رسیده‌اند و این افتخاری بزرگ برای خیران مدرسه ساز است.
وی با بیان اینکه ساخت مدرسه متعلق به دین اسلام و مذهب خاصی نیست، افزود: تمام ادیان و مذاهب به این کار پسندیده که کمک به تحصیل و فراگیری علم ودانش آست توجه ویژه دارند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی، توسعه منابع استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش سنگ بناي توسعه و پیشرفت کشور است، اظهار کرد: هیچ جامعه‌ای بدون توسعه علمی نمی‌تواند به توسعه پایدار که متضمن رفاه اجتماعی، فردی، سعادت، خوشبختی، عزت، سربلندی، اقتدار و استقلال است، دست پیدا کند.
حسینی با بیان اینکه دولت برای ساخت، توسعه و تجهیز مدارس اقدامات خوبی انجام می‌دهد، افزود: دولت نگاه ویژه‌ای به توسعه فضاهای آموزشی دارد اما بدون حمایت خیران در این مسیر به توفیقات بزرگ دست پیدا نمی کند.
وی ورود خیرین به حوزه مدرسه سازی را یک الگو مناسب برای دستگاه اجرایی عنوان کرد و ادامه داد: اگر اقتصاد و فرهنگ کشور همانند جریان مدرسه سازی پر رونق باشد دیگر شاهد مشکلات از این دسته در کشور نخواهیم بود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی، توسعه منابع استانداری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید یا یک برنامه ریزی برای شناسایی و جذب مشارکت خیرین، ادارات و موسسه‌ها و بانک‌ها در حوزه ساخت و تجهیز مدارس استفاده شود، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت ادارات در کنار خیرین یک اولویت مهم است که باید به آن توجه ویژه شود و نهادها و دستگاه های اجرای هم به این حوزه توجه خاصی داشته باشند.
حسینی با اشاره به ساخت و تجهیز مدارس در روستاها و مناطق محروم کشور و به خصوص در خراسان‌جنوبی، بیان کرد: در سال‌های قبل از انقلاب و اوایل انقلاب در کمتر روستایی و یا دهستانی مدرسه برای دانش آموز وجود داشته باشد اما اکنون به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کمک خیرین در تمامی روستاها مدارس ابتدایی و راهنمایی وجود دارد و فرزندان ایران اسلامی به راحتی می‌توانند ادامه تحصیل کنند.
وی با اشاره برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه استان و کمک خیرین به ساخت مدارس در استان، یادآور شد: هر روز برای ساخت مدارس در خراسان‌جنوبی بخشی از مشکلات برطرف می‌شود و ما از تمام خیرین هم استانی، ایرانیان داخل و خارج از کشور دعوت می‌کنیم که برای آبادانی و پیشرفت این استان محروم همت کرده و در این امر خیر پیشقدم شوند.

انتهای پیام

captcha