۱۸۰۰ جلد قرآن در کانون‌های مساجد خراسان رضوی توزیع می‌شود
کد خبر: 3707798
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

۱۸۰۰ جلد قرآن در کانون‌های مساجد خراسان رضوی توزیع می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان رضوی از توزیع هزار و ۸۰۰ جلد قرآن کریم در سطح کانون‌های مساجد این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی‌، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی‌، محمدحسین عبداللهی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه قرآن کامل ترین کتاب آسمانی است و هدف از خواندن آن هدایت شدن و رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است، گفت: کانون های فرهنگی ـ هنری مساجد به عنوان یک نهاد فرهنگی ـ قرآنی تمام تلاش خود را در جهت ترویج قرآن انجام می دهد و در این راستا ۱۸۰۰ جلد قرآن کریم در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان توزیع می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان رضوی ادامه داد: ترویج فرهنگ انس با قرآن کریم و تسهیل امر قرائت، بهره مندی عمومی از مفاهیم والای قرآن کریم و زمینه‌سازی برای سایر فعالیت‌های قرآنی بخشی از اهداف توزیع قرآن در سطح کانون های فرهنگی ـ هنری مساجد استان است.

وی با اشاره به اینکه طرح تلاوت نور یکی از موفق‌ترین طرح‌های قرآنی در کشور است، افزود: شناسایی و جذب نوجوانان و جوانان مستعد تلاوت قرآن به مساجد، آموزش تلاوت قرآن کریم به شیوه ترتیل خوانی، تدبر، تأمل و عمل کردن به احکام نورانی قرآن کریم از اهداف اجرای طرح قرآنی تلاوت نور است.

عبداللهی با بیان اینکه در سطح مساجد استان بیش از ۱۷۵۰ کانون فرهنگی ـ هنری وجود دارد، اظهار کرد: خوشبختانه طرح تلاوت نور علاوه بر اجرای آن در تمامی کانون های فرهنگی هنری سطح استان در بسیاری از مساجد و مراکز فرهنگی هم به طور مستمر اجرا می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه تمام تلاش دبیرخانه کانون های مساجد استان در راستای اشاعه فرهنگ قرآن خوانی و پاسداشت این کتاب الهی به ویژه در بین جوانان است، افزود: هر آنچه در جامعه ما وجود دارد از برکت قرآن کریم است.

انتهای پیام

captcha