ترویج فرهنگ قرآنی با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد
کد خبر: 3707808
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
معاون استاندار تأکید کرد؛

ترویج فرهنگ قرآنی با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در دیدار با اعضای هیئت مدیره اتحادیه موسسات و تشکل‌های مردمی ـ فرهنگی قرآن و عترت گفت: از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد می توان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده کرد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی،‌ به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سیدجواد حسینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در دیدار با اعضای هیئت مدیره اتحادیه موسسات و تشکل های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت گفت: از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد می توان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده کرد.
وی افزود: در راستای طرح تعامل دولت با مردم می توان کارهای قرآنی قابل واگذاری دستگاه ها را مشخص و از ظرفیت اتحادیه موسسات و تشکل های مردمی قرآن و عترت در جهت انجام آن کارها استفاده کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه 10 راهبرد در حوزه سازمان‌های مردم نهاد در استان تدوین شده است، اظهار کرد: توسعه قشری، موضوعی، جغرافیایی و شبکه‌سازی از جمله راهبردهای حوزه سمن ها است و با فعالیت های صورت گرفته شده تعداد تشکل های مردمی از 540 سمن به 1262 مورد رسیده است.
وی افزود: در استان نظام نامه تعامل تشکل‌ها با بخش دولتی ترسیم شده است و بر اساس این نظام نامه امور قابل واگذاری توسط دستگاه ها احصا شده و به سازمان های مردم نهاد واگذار می شود.
وی تصریح کرد: اتحادیه موسسات قرآن و عترت با پوشش 300 موسسه قرآنی، 450 خانه قرآن شهری و روستایی و هزار جلسه قرآنی توانسته است بیش از 10 هزار نفر را تحت پوشش قرار دهد و سیاست شبکه سازی در حوزه سمن ها را به خوبی پیاده کند.
حسینی با بیان اینکه در زمینه فعالیت های قرآنی آموزش و پرورش دارای ظرفیت بی بدیلی است، اظهار کرد: امسال سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت برگزار می شود و 850 هزار دانش آموز استان به طور مستقیم درگیر این مسابقات هستند.
وی افزود: اتصال دانش آموزان به قرآن موجب تربیت دینی و اخلاقی، پیشرفت و ساخت آینده آنان می شود و اگر بتوانیم در عرصه آموزش قرآن به درستی ورود پیدا کنیم از طرف خانواده ها و دانش آموزان استقبال خوبی صورت می گیرد.

انتهای پیام

captcha