عیادت رئیس سازمان اوقاف از استاد عبایی
کد خبر: 3707826
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

عیادت رئیس سازمان اوقاف از استاد عبایی

گروه مسابقات ــ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه شب گذشته با حضور در منزل یکی از اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشورمان که این روزها با بیماری سختی دست به گریبان‌ بوده است، از وی عیادت کرد.

عیادت رئیس سازمان اوقاف از «عبدالرسول عبایی»

به گزارش ایکنا، شب گذشته اول اردیبهشت ماه حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به دیدار «عبدالرسول عبایی» پیشکسوت قرآنی کشورمان رفت.
عبایی که سال‌ها ریاست هیئت داوران مسابقات بین‌المللی قرآن ایران را بر عهده داشته است، امسال به دلیل بیماری سختی که به آن مبتلا شده است در مسابقات حضور نیافت.
این پیشکسوت قرآنی کشورمان متولد مهرماه سال 1324 در شهر کربلای معلی است. اواخر دهه ۴۰ و پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث از دانشگاه بغداد به همراه خانواده برای زندگی به ایران بازگشت.

ایکنا عبدالرسول عبایی

تصویر استاد عبایی در جمع داوران سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن


این چهره قرآنی کشورمان برای نخستین بار در سال 1365 به داوری مسابقات بین‌المللی قرآن ایران دعوت شد. در سال ۷۱ برای نخستین بار به داوری مسابقات قرآن مالزی دعوت شد که در آن سال «منصور قصری‌زاده» اول شد و در سال ۷۲ که برای دومین بار به این مسابقات دعوت شد «احمد ابوالقاسمی» اول شد.

در سال ۷۲ نیز در مسابقات قرآن سوریه که رایزنی فرهنگی ایران در دمشق برگزار می‌کرد حضور یافت تا در کنار داوران سوریه و سایر کشورها به داوری مسابقات قرآن دمشق پرداخت. چهارمین بار که به داوری مسابقات قرآن دعوت شد در سال ۸۳ بود که در مسابقات قرآن اندونزی حضور یافت؛ در آن سال نیز حسین رستمی، قاری بین‌المللی کشورمان اول شد.

وی در چهاردهمین همایش خادمان قرآن در سال 86 عنوان خاد‌م‌القرآن را دریافت کرد.

برای آشنایی با عبدالرسول عبایی اینجا کلیک شود.

انتهای پیام

captcha