سند راهبردی معاونت دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن تصویب می‌شود
کد خبر: 3707842
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
علیرضا کاوند:

سند راهبردی معاونت دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن تصویب می‌شود

گروه دانشگاه ــ معاون دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن، استفاده از کار دانشجویی، تأمین و تجهیز خوابگاه‌ها، اختصاص یارانه و بیمه دانشجویان دانشجویی را مهم‌ترین اولویت‌های این معاونت دانست و گفت: سند راهبردی معاونت دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن در سال جاری تصویب می‌شود.

سند راهبردی معاونت دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن تصویب می‌شود
علیرضا کاوند، معاون دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ به تشریح برنامه‌های پیش‌روی این معاونت در سال جاری پرداخت و اظهار کرد: برنامه‌های سال جاری معاونت دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن در دو حوزه امور مشاوره و درمان و امور رفاهی و خوابگاهی دانشجویان است. در حوزه مشاوره و درمان، تصویب، ابلاغ و اجرای طرحنامه برنامه‌ریزی راهبردی مرکز مشاوره دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم را خواهیم داشت و برنامه دیگر آماده‌سازی و ابلاغ شیوه‌نامه و دستورالعمل فعالیت‌های مداخله‌ای دفاتر مشاوره در دانشکده‌ها است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی کانون همیاران سلامت هدف دیگر در سال جاری است؛ به این صورت که یک معین و همکاری برای مرکز مشاوره و دفاتر مرکز مشاوره در دانشکده‌ها مستقر می‌شود و به مرکز در حوزه سلامت روان و امور بهداشت روانی دانشجویان کمک می‌کنند. اگر موردی را مشاهده کنند به عنوان یک همیار سلامت به دفتر مشاوره نکاتی را مطرح می‌کنند و راهکار‌هایی پیشنهاد می‌دهند که برای دفاتر مشاوره در دانشکده‌ها سودمند خواهد بود.

کاوند با اشاره به اجرای برنامه‌های تقویمی سال 1397 از سوی معاونت دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، گفت: انجام کار‌های پژوهشی در حوزه مشاوره و درمان، اجرای مسابقات کتابخوانی، اجرای طرح پایش سلامت جسم و روان مثل روال سال‌های گذشته، تجهیز دفاتر مشاوره و برگزاری کارگاه‌های دانش‌افزایی مشاوران در شهرستان قم که در سال 1396 هم برگزار شد، برگزاری کارگاه‌های هشت‌گانه برای مشاوران که متولی امور کارگاهی می‌شوند از جمله برنامه‌هایی است که در سال جاری پیگیری می‌شود. هر مشاور در دانشکده‌ها باید ۸ کارگاه برای دانشجویان برگزار کند و طی حدودا ۹ ماه سال تحصیلی در هر ترم یک کارگاه توسط هر یک از مشاوران برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین افزایش سطح کمی و کیفی مشاوره تلفنی دانشکده‌ها و برنامه‌های مرکز مشاوره در فضای مجازی، کانال‌ها و سایت‌های مشاوره که راه‌اندازی شده است، دیگر اهداف مدنظر معاونت در سال جاری است، با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و نظارت بیشتر این فعالیت‌ها ادامه پیدا می‌کند. هدف این است از فضای مجازی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها استفاده کنیم، دانشجویان برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های مرکز مشاوره می‌توانند به وب‌سایت این مرکز که در زیرسایت دانشگاه علوم و معارف قرآن قابل دسترس است، مراجعه کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن یادآور شد: همچنین در امور رفاهی دانشجویی و امور خوابگاهی؛ مسابقات تربیت بدنی را داریم که برای دانشجویان در طی این یک سال برنامه‌ریزی در این زمینه برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است؛ از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری مسابقه هفته خوابگاه‌ها و مسابقات تربیت بدنی، اجاره سالن تربیت بدنی، خرید بلیط استخر یارانه‌ای برای دانشجویان، جشنواره ورزشی در سال ۹۷ و خرید اقلام ورزشی در دانشکده‌ها اشاره کرد.

وی همچنین گفت: در بحث استفاده از کار دانشجویی که یکی از راهبرد‌های این معاونت است، تعدادی از دانشجویان به عنوان مسئول خوابگاه فعالیت دارند و در سال جاری تلاش خواهیم کرد از طریق رایزنی با معاونت توسعه و منابع دانشگاه، حقوق مادی این مسئولان دانشجو پرداخت شود.

کاوند با بیان اینکه تامین و تجهیز خوابگاه اولویت اصلی معاونت دانشجویی است، اظهار کرد: ساماندهی خوابگاه‌های دانشکده‌های علوم قرآنی در سراسر کشور در دو حوزه تعمیر و تجهیز خوابگاه اولویت اصلی ما است، در انتهای سال ۹۶ با کمک اوراق خزانه توانستیم هزینه قابل توجهی را به خرید اقلام مورد نیاز در خوابگاه‌ها اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: دانشجویان مانند سال‌های گذشته بیمه حوادث می‌شوند و در بحث بیمه ساختمان خوابگاه‌ها نسبت به حوادث غیرمترقبه برنامه‌های جدی خواهیم داشت.

کاوند همچنین درباره پرداخت وام‌های دانشجویی به دانشجویان گفت: در سال ۹۷ تمام وام‌های دانشجویی اعم از ضروری، ودیعه مسکن، عتبات، ازدواج و وام تحصیلی روزانه طبق روال سال‌های گذشته به دانشجویان مطابق سقفی که سازمان دانشجویان تعیین کرده پرداخت می‌شود. وام دانشجویان نوبت دوم و شبانه همانند قبل است، البته اختصاص این وام به دانشجویان همواره در همه دانشگاه‌های دولتی و نیمه دولتی با مشکل مواجه بوده و ما هم مستثنا نبوده‌ایم، امیدواریم بتوانیم با رایزنی با سازمان دانشجویان سقف وام بیشتری را دریافت کنیم و در این بخش تامین اعتبار شود.

وی با اشاره به وام بنیاد علوی و تلاش برای دریافت و اختصاص این وام به دانشجویان علوم و معارف قرآن، افزود: از طریق بنیاد مستضعفان و همچنین صندوق رفاه دانشجویان پیگیری‌هایی صورت گرفته تا بتوانیم این وام را برای دانشگاه بگیریم، یکی دیگر از اولویت جدی ما در سال جاری دریافت این وام است و تلاش می‌کنیم به نتیجه قطعی برای دریافت این وام و اختصاص آن به دانشجویان برسیم.

علیرضا کاوند در پایان گفت: در سال جاری، سند راهبردی معاونت دانشجویی دانشگاه در جلسات اصلی هیئت رئیسه دانشگاه به تصویب نهایی می‌رسد و این سند به دانشکده‌ها ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۱۸:۰۴
0
0
این دانشگاه خودش سند درست و حسابی نداره چه برسه معاونتش
اصلا تدوین سند برای معاونت نشان از ناشی گیری است. اگر دانشگاه سند راهبردی داشته باشه خب وظیفه معاونت هم در اون مشخصه
همکلاسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۴ - ۰۱:۱۹
0
0
با سلام. البته سخن نفر قبلی درسته اما اولا اساسنامه تصویب شده و چند ماهه و اونم در شورای عالی انقلاب فرهنگی و رسما هم اعلام شد. لطفا دانشگاه رو تخریب نکن. به هر صورت وظیفه ماست که سند راهبردی حوزه خودمان را تعریف کنیم و منتظر نباشیم که دانشگاه برای ما تعیین تکلیف کنه. اون سر جای خودش اما سند راهبردی مجموعه وظایف ما و ماموریتهای ما و چشم اندازهای ماست که شاید فقط دکتر امانی در پژوهش قبل استاد کاوند به این مساله همت گماشته که این هم خیلی بازم خوبه اخوی. باید استاد رو تشویق کرد نه اینکه تخریب.
captcha