حمایت ٣٠ میلیاردی معاونت قرآنی ارشاد از فعالیت‌های مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3707844
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
فقهی‌زاده عنوان کرد:

حمایت ٣٠ میلیاردی معاونت قرآنی ارشاد از فعالیت‌های مؤسسات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ٢٠ میلیارد ریال حمایت معاونت قرآن و عترت از فعالیت‌های آموزشی موسسات قرآن و عترت کشور بر مبنای عملکرد در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن و ١٠ میلیارد ریال بابت طرح‌های مصوب مؤسسات قرآنی خبر داد.

حمایت ٣٠ میلیاردی معاونت قرآنی ارشاد از فعالیت‌های آموزشی موسسات قرآنی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این موضوع که بر اساس فرآیند هر ساله معاونت قرآن و عترت، از فعالیت‌های آموزشی موسسات قرآنی بر مبنای عملکرد آنها در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم حمایت می‌شود، گفت: در سال جاری ١١٢٥ موسسه قرآن و عترت از سراسر کشور که در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم حضور، مشارکت و قبولی داشتند، حمایت می‌شود.
وی گفت: بر اساس عملکرد موسسات، سرانه حمایتی به قرآن‌آموزان تعلق می‌گیرد که استان اصفهان با ٣٠٠ میلیون تومان بیشترین سرانه حمایتی را در میان استان‌های سراسر کشور به خود اختصاص داده است.
فقهی‌زاده با بیان اینکه ١٠ میلیارد ریال بابت مصوبات سفرهای استانی فارس، سیستان و بلوچستان و طرح‌های محتوایی سایر موسسات قرآنی از قبیل طرح ملی تلاوت، طرح رحله و طرح الکترونیکی «نماز بهتر» اختصاص پیدا کرده است، افزود: حمایت از موسسات قرآنی بر مبنای برنامه محوری موسسات، در دستور کار معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.
گفتنی است، آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن سال گذشته، طی اسفندماه با حضور ٢٤١ هزار نفر در ٤٠٠ شهرستان سراسر کشور، برای نخستین‌بار با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام

captcha