فاتح قدس به چاپ دوم رسید
کد خبر: 3707850
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد؛

فاتح قدس به چاپ دوم رسید

گروه ادب ــ چاپ دوم کتاب «فاتح قدس» روایتی از زندگانی پارسای دانشمند سردار شهید حاج حسن تهرانی‌مقدم از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

فاتح قدس به چاپ دوم رسید

به گزارش ایکنا، این کتاب به بررسی زندگی این شهید بزرگ از زبان خانواده (مادر، همسر، فرزندان، برادران)، همکاران و همرزمان و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برخی از چهره‌های ورزشی و فرهنگی کشورمان می‌پردازد.

تتبع فراوان نویسنده، گردآوری و تدوین نظرات از منظرهای مختلف، چینش منطقی، صفحه آرایی جذاب، عکس های فراوان از این شهید و زندگینامه و تصاویر شهدای جهاد خودکفایی سپاه از ویژگی‌های برجسته این کتاب است.

حسن تهرانی مقدم در ۶ آبان ماه ۱۳۳۸در محله سرچشمه تهران متولد شد. او پس از طی تحصیلات مقدماتی، موفق به اخذ مدرک کاردانی و کارشناسی در رشته مهندسی صنایع شد. وی که در اولین روزهای تشکیل سپاه پاسداران به عضویت آن درآمده بود، در دوران جنگ ایران و عراق نخستین فرمانده توپخانه سپاه و بنیانگذار آن بود. پس از آن تهرانی مقدم توپخانه را به حسن شفیع‌زاده سپرد و خود به یگان موشکی سپاه رفت و مسئولیت یگان موشکی را برعهده گرفت. او همچنین در تشکیل و بنیان‌گذاری فرماندهی موشکی سپاه تأثیرگذار بود. حسن تهرانی مقدم با پایان جنگ وارد تحقیقات و توسعه فعالیت‌های موشکی سپاه پاسداران شد و در سازمان جهاد خودکفایی سپاه به عنوان مسئول سازمان مشغول به کار شد.
ساخت چند موشک در واحد موشکی سپاه تحت مدیریت او انجام شد و به همین جهت برخی از همکارانش به او لقب پدر موشکی ایران دادند.

یادآور می‌شود، چاپ دوم کتاب «فاتح قدس» در 272 صفحه با قیمت 12 هزار تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است. اولین چاپ این کتاب در سال 95 توسط همین انتشارات صورت گرفته است.

captcha