برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع) در ارومیه
کد خبر: 3707873
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع) در ارومیه

گروه اجتماعی - سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی از برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع) همزمان با هفته جوان در ارومیه خبر داد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی محمدحسین حسنی سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی صبح امروز در جلسه ساماندهی امور جوانان که در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه امروزه دغدغه و مسائل جوانان مساله اول مملکت محسوب می شود، تصریح کرد : دستگاههای اجرایی، مسئولین و تمام آحاد مردم باید به مسائل و مشکلات جوانان توجه ویژه داشته باشند و شاخص های ساماندهی امور جوانان مورد توجه باشد.
وی اظهار کرد : امروزه هویت، اشتغال، مسکن، سلامت و ازدواج جوانان از جمله مسائل مهم در کشور به حساب می آید که لزوم ورود جدی در این مساله احساس می شود.
وی افزود : شهرستان ارومیه بیش ترین قشر جوانان را در استان به خود اختصاص داده است و همه این جمعیت مشکلات بسیاری در زمینه های مختلف دارند که شنیده شدن این دغدغه ها از سوی مسئولین بسیار ضروری است.
حسنی گفت : از سری برنامه های شاخص ستاد ساماندهی امور جوانان در استان انتخاب جوانان نخبه و برتر است که در این زمینه از هر قشر و استانی درخواست شده است تا جوانان نمونه را معرفی کنند و بهترین ها برای تجلیل انتخاب شوند.
وی ادامه داد : از جمله شاخص های انتخاب جوانان نخبه و برتر می توان به جوان ایرانی مبتکر و مخترع، جوان ایرانی مهمان نوازی و گردشگری، جوان ایرانی فعال رسانه ای، جوان ایرانی سرباز، جوان ایرانی فعال اجتماعی اشاره کرد.
سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت : جوان ایرانی ادبیات، جوان ایرانی روستایی و کشاورز، جوان ایرانی کم توان با نیرو و توانایی های خاص، جوان ایرانی طلبه، جوان ایرانی هنرهای نمایشی، جوان ایرانی فعال در حوزه بین الملل و جوان ایرانی هنرهای نمایشی از جمله دیگر شاخصه های انتخاب جوانان نخبه و برتر در زمینه های یادشده هستند.

برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع) در ارومیه
وی بیان کرد : 8 اردیبهشت ماه نیز روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) با عنوان روز جوان است که در این روز غبار روبی مزار شهدا و دیدار با امام جمعه ارومیه از سوی اداره امور جوانان و ورزش صورت خواهد گرفت.
حسنی افزود : برگزارش جشنواره نشاط و امید و جشنواره حضرت علی اکبر (ع) در روز 14 اردیبهشت نیز اختتامیه برنامه های هفته جوان در ارومیه خواهد بود.
وی در ادامه از مسئولین دانشگاهها نیز درخواست کرد تا کرسی های آزاد اندیشی با عنوان بحث مسائل اقتصادی، اجتماعی و فضای مجازی را در هفته جوان در دانشگاههای استان مورد توجه ویژه قرار دهند تا جوانان بتوانند هفته ای را در سال برای بازگو کردن مشکلات خود داشته باشند.
وی یادآور شد : راه اندازی اتوبوس جوان نیز در طول هفته جوان در مراکز پرتردد شهر مدنظر است تا در بحث مشاوره بهداشتی، تحصیلی و فردی از سوی سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش مشاوره های لازم به رایگاه در اختیار جوانان قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha