فراگیری قرآن از سن 4 سالگی در موریتانی
کد خبر: 3707879
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰
«موسی احمد» در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد:

فراگیری قرآن از سن 4 سالگی در موریتانی

گروه بین‌الملل – «موسی احمد اعل» اهل موریتانی با تاکید بر اهمیت قرآن‌آموزی در میان مردم این کشور، گفت که بسیاری از موریتانیایی‌ها فرزندان خود را از سنین پایین به حفظ و یادگیری قرآن ترغیب می‌کنند.

یادگیری قرآن از سن 4 سالگی در موریتانی/آماده

موسی، 20 ساله، که حافظ کل قرآن است و به نمایندگی از کشورش در سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران شرکت کرده، در گفتگو با خبرگزاری ایکنا، گفت: در موریتانی مرسوم است که کودکان از 4 یا 5 سالگی به مراکز حفظ قرآن فرستاده می‌شوند.

وی افزود: در این مراکز که مشابه دارالقرآن هستند، به کودکان قرائت، کتابت و تجوید قرآن را آموزش می‌دهند و سپس در سنین بالاتر آنها را با علومی مانند صرف و نحو، لغت و بلاغت آشنا می‌کنند.

موسی که در شهر نواکشوت پایتخت موریتانی زندگی می‌کند، تصریح کرد: کسانی که در این مراکز آموزش می‌بینند، در نهایت تا سن 12 سالگی و بعد از آشنایی نسبی با برخی علوم قرآنی حافظ کل قرآن کریم می‌شوند.

به گفته وی، با این که موریتانی کشوری اسلامی است، مسئولان توجه لازم را به ترویج یادگیری قرآن ندارند و مردم به صورت خودجوش و بر اساس اعتقادات و باورهای خود به یادگیری و حفظ قرآن اهتمام می‌ورزند.

او می‌گوید برای شرکت درمسابقات ایران هم هیچ یک از مسئولان کشورش او را برای رفتن به سفارت و گرفتن ویزا یاری نکردند و خودش به تنهایی تمام کارها را انجام داده و حتی کسی از مسئولین از وضعیت او در این مسابقات باخبر نیست.

موسی که دانشجوست در حال حاضر به تدریس قرآن هم اشتغال دارد. او هر روز با قرآن در ارتباط است و از ساعت 8 تا 12 و از ساعت 3 الی 8 شب مشغول یادگیری و آموزش در زمینه تجوید و مقامات و لحن قرآن است.

او گفت آرزو می‌کند که در آینده معلم بزرگی در علوم قرآنی شود و بتواند مبلغ اسلام باشد.

موسی در پاسخ به سئوالی درباره مسابقات ایران نیز گفت: پیش از سفر به ایران فکر می‌کردم که ایران کشوری ناامن است.

وی افزود: به من هشدار داده بودند که ممکن است صدمه‌ای ببینم و حتی مرا مجبور ‌کنند که شیعه شوم. اما کسی از ما نپرسید شیعه هستیم یا سنی تنها چیزی که از ما پرسیدند این بود که نماینده کدام کشور هستی.

موسی در پایان گفت:  مردم ایران بسیار خوش اخلاق و خوش برخورد بوده‌اند و همه تلاششان این بود که به ما در این مسابقات کمک کنند.

 سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در رشته حفظ کل از روز جمعه در مصلای امام خمینی آغاز شد. جمهوری اسلامی موریتانی کشوری در شمال غرب آفریقا است که تقریباً همه مردم آن مسلمان هستند.

انتهای پیام

35

captcha