1300 دانش‌آموز زنجانی در مرحله استانی مسابقات قرآن شرکت کردند
کد خبر: 3707894
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
نظری:

1300 دانش‌آموز زنجانی در مرحله استانی مسابقات قرآن شرکت کردند

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سی و ششمين دوره مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت ونماز دانش‌آموزان و فرهنگيان از امروز با حضور بیش از هزار و 300 دانش‌آموز آغاز شد.

مجید نظری، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: سی و ششمين دوره مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت ونماز دانش‌آموزان و فرهنگيان از امروز یک‌شنبه دوم اردیبهشت ماه آغاز و تا دهم اردیبهشت سالجاری ادامه دارد.
نظری تصریح کرد: این مسابقات با حضور بیش از هزار و 300 دانش‌آموز دختر و پسر در محل کانون فرهنگی تربيتی سهروردی و پژوهشگاه ملاصدرا واقع در خيابان پروين اعتصامی- جنب کارخانه شير پاستوريزه از امروز در حال برگزاری است.
وی افزود: مسابقات دختران به مدت سه روز تا چهارم اردیبهشت و مسابقات در بخش دانش‌آموزان پسر نیز هشتم، نهم و دهم اردیبهشت برگزار می‌شود که برگزیدگان هر رشته به مرحله کشوری مسابقات قرآن در تیر و مرداد سالجاری که در تهران و مشهد برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.
نظری با بیان اینکه سی و ششمين دوره مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت ونماز دانش‌آموزان در 14 رشته برگزار می‌شود، گفت: از جمله این رشته‌ها قرائت تحقیق و ترتیل، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم، انشای نماز، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و حفظ در اجزای 5، 10، 20 و حفظ کل را می‌توان نام برد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: مسابقه همکاران فرهنگی نیز روز 5شنبه 7 اردیبهشت ماه در 4 رشته احکام، نهج‌البلاغه، قرائت ترتیل و تحقیق برگزار می‌شود و در نهایت 8 همکار آقا و خانم به عنوان برترین‌ها معرفی و به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.
انتهای پیام
captcha