عزت ملت ایران به برکت ایستادگی جانبازان و شهیدان است
کد خبر: 3707930
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶

عزت ملت ایران به برکت ایستادگی جانبازان و شهیدان است

کانون خبرنگاران نبأ ــ معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در مراسم گرامیداشت جانبازان گفت: مقاومت، ایستادگی و شهادت جانبازان، ایثارگران و شهدای والامقام به ملت ایران و انقلاب اسلامی عزت و عظمت داد و دشمنان اسلام را خوار و ذلیل کرد.

عزت ملت ایران به برکت ایستادگی جانبازان و شهیدان است

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، عبدالعظیم رضایی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر، در آیین گرامیداشت روز جانباز که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل(ع) شنبه، اول اردیبهشت‌ماه در ملایر برگزار شد، بیان کرد: جانبازان شهدای زنده هستند و جامعه اسلامی ما باید با محبت، اخلاقی و معنوی باشد و سرآمد آن ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی است که جانبازان مصداق بارز آن هستند.
وی حفظ این ارزش‌ها را در جامعه یک وظیفه مهم برشمرد و اظهار کرد: شهدایی که تقدیم انقلاب شد و سختی‌هایی که ایثارگران و جانبازان و خانواده‌های معظم آنان متحمل شدند، همه برای صیانت از ارزش‌ها و مقدسات دینی، ولایت‌پذیری و تبعیت از رهبری در دفاع مقدس بود.
وی با بیان اینکه شهدا، جانبازان و ایثارگران همواره، بودن در رکاب امام حسین(ع) را آرزوی خود می‌دانستند و دفاع مقدس این آرزوی آنان را برآورده کرد، ادامه داد: کسانی که اهل پیکار و مجاهدت در جبهه جنگ بودند، صادقانه و خالصانه حضور پیدا کردند.
رضایی با تأکید بر اینکه باید قدردان رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی جانبازان و ایثارگران باشیم، بیان کرد: امروز شاهد رفتارهای غیر ارزشی در جامعه هستیم و عده‌ای به دنبال رانت‌خواری و فساد اداری، اجتماعی و بی‌اخلاقی‌ها هستند و این در شأن جامعه اسلامی ما نیست.
وی تأکید کرد: همان‌گونه که امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و صیانت از ارزش‌های دینی قیام کرد، ما نیز وظیفه داریم با امر به معروف و نهی از منکر اجازه ندهیم ظلمی در جامعه صورت گیرد.
فرماندار ویژه ملایر بی‌تفاوتی را بزرگ‌ترین سم مهلک در جامعه اسلامی دانست و افزود: جایی که تبعیض، فساد و ناروایی وجود دارد، باید همه ما بر اساس وظیفه‌ای که داریم، ورود پیدا کنیم و نسبت به مسائل و مشکلات جامعه بی‌تفاوت نباشیم.
رضایی ادامه داد: استکبار جهانی که در مبارزه با ملت ایران همواره با شکست مواجه شده، امروز با تهاجم فرهنگی، اختلاف‌افکنی و بی‌تفاوت کردن مردم می‌خواهد جوانان ما را بی‌هویت کند که نباید چنین اجازه‌ای به دشمنان بدهیم.
وی نقش جانبازان و ایثارگران را به‌عنوان اقشاری مورد قبول و اعتماد مردم در این زمینه بسیار مهم برشمرد و بیان کرد: نیاز است جانبازان و ایثارگران با گفتار و عمل خود نسبت به رفع مشکلات، آسیب‌های اجتماعی و موانع موجود ورود جدی داشته باشند.
معاون استاندار همدان تأکید کرد: جامعه ایثارگران و جانبازان همان‌گونه که در بالاترین درجه‌ها و عرصه‌ها خود را اثبات کردند، در این حوزه‌ها نیز احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند تا با تلاش همه‌جانبه گشایشی در جامعه به ویژه در حوزه اقتصاد حاصل شود.
رضایی گفت: به طور قطع با تلاش همه‌جانبه می‌توان از فساد جلوگیری و یک جامعه معنوی و اخلاقی برای جوانان نسل آینده مهیا کرد.

امیر فرمائی

انتهای پیام

captcha