فراخوان هلال احمر برای ثبت خاطرات ایثارگران و جانبازان
کد خبر: 3707977
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
پیوندی اعلام کرد:

فراخوان هلال احمر برای ثبت خاطرات ایثارگران و جانبازان

گروه سلامت ــ رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در نشست خود با جانبازان این جمعیت از فراخوان هلال احمر برای ثبت خاطرات جانبازان و ایثارگران خبر داد.

فراخوان هلال احمر برای ثبت خاطرات ایثارگران و جانبازان
 
به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با جمعی از جانبازان جمعیت هلال احمر به مناسبت روز جانباز با تاکید بر مقام شهدا و جانبازان گفت: باید برای ثبت خاطرات جانبازان و شهدا که بسیار زیاد و خوب است، فراخوان بدهیم تا به الگوی خوبی نزد مردم تبدیل شوند.
رئیس جمعیت هلال احمر با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت عباس(ع) و بیان اینکه ما باید بتوانیم بر حسب وظیفه ذاتی خود در جهت اعتلای ارزش‌های شهدا و جانبازان قدم برداریم، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر با ۸ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل رسمی، ۱۵۳۶ نفر ایثارگر در جمع خود دارد و در طول دوران دفاع مقدس و بعد از آن ۴۸۹ شهید تقدیم انقلاب کرده است.
وی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر در حوزه‌های مختلف وظایف گسترده‌ای دارد که باید بتواند به نیاز‌های مردم پاسخ مثبت دهد، گفت: این جمعیت با حدود ۵۰ هزار امدادگر در حوزه امداد و نجات همواره یاور نیازمندان است و امیدوارم حوادث نیمه دوم سال ۹۶ در سال جدید تکرار نشود.
پیوندی با اشاره به اهمیت بعد فرهنگی و اجتماعی فعالیت‌های جمعیت هلال احمر بیان کرد: بعد فرهنگی و اجتماعی جمعیت هلال احمر مهم است و شاید کمتر به آن توجه کرده باشیم، در بحث داوطلبان، جوانان و بقیه شئونات اجتماعی که گا‌ها چالش‌هایی را نیز در پی دارد، باید به صورت جدی پیگیر باشیم.
وی با بیان اینکه شهدا، جانبازان و ایثارگان الگوی ما هستند، افزود: در حوزه جوانان موضوعاتی پیرامون پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و در حوزه داوطلبان موضوعاتی پیرامون گسترش روحیه ایثارگری و کمک به همنوع وجود دارد که رسیدگی به آن تنها با پر رنگ کردن بعد فرهنگی و اجتماعی جمعیت هلال احمر میسر می‌شود که احساس می‌کنم کمی در این مسیر عقب هستیم.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به نقش موثر جوانان در فعالیت‌های جمعیت، گفت: جوانان چتر و مأمنی می‌خواهند تا خلاقیت‌هایشان را بروز دهند که باید برای تقویت آن‌ها تلاش‌ها بیشتر شود.
وی با تاکید بر نقش ایثارگران و لزوم بها دادن به آن افزود: سیستم موظف است در جهت ارج نهادن به فضای ایثارگری تلاش کند و زمینه را برای قوت و قدرت گرفتن آن‌ها هموار کند.
پیوندی تاکید کرد: انتظاری که جامعه از خانواده ایثارگران و همچنین خانواده شهدا و جانبازان از ما دارند موجب سنگین شدن مسئولیت و وظیفه ما در قبال این عزیزان می‌شود و ما باید به عنوان الگو راه آن‌ها را در پیش بگیریم.
رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ندای کمک و ایثارگری است، اظهار کرد: بالای کوه، زیر بهمن، در زلزله؛ همه امدادگران برای دفاع از حقوق مردم از جان خود مایه می‌گذارند تا در جهت رفع مشکلات و کمک کردن درد آن‌ها قدمی برداشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه باید روحیه ایثارگری در داخل جمعیت تقویت شود، افزود: هرکس می‌تواند راهکار و پیشنهادی ارائه دهد ما در مسیر گسترش آن حرکت می‌کنیم و خداوند متعال نیز یاری‌مان می‌کند تا به نتیجه مطلوب برسیم.
پیوندی یاداور شد: خاطرات جانبازان و شهدا بسیار زیاد و خوب است، باید برای ثبت آن‌ها فراخوان بدهیم تا به الگوی مناسبی نزد مردم تبدیل شوند.
انتهای پیام
captcha