حضور هیئت قرآنی غنا و زیمبابوه در مسابقات تهران
کد خبر: 3707994
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰

حضور هیئت قرآنی غنا و زیمبابوه در مسابقات تهران

گروه بین‌الملل – دو هیئت قرآنی از غنا و زیمبابوه متشکل از قاریان و حافظان قرآن در سی‌و‌پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن تهران حضور یافته‌اند.

حضور هیئت قرآنی غنا و زیمبابوه در مسابقات تهرانبه گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در غنا و مشارکت جمعیت خدمات قرآن کریم این کشور، گروه هفت نفره متسابقین قرآنی مدعو سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم در بخش‎های قرائت، حفظ برادران و خواهران و نیز حافظ نابینای غنایی با محمد حسن ایپکچی، رایزن فرهنگی کشورمان در غنا دیدار و گفت‌وگو کردند.

ایپکچی با بیان سخنانی، حضور پُر رنگ متسابقین قرآنی سال جاری غنا را که برای نخستین‌بار شامل نابینای حافظ قرآنی است، مایه برکت دانست و حضور زوج حافظ قرآنی را دلیلی بر اهمیت فرهنگ قرآنی در میان مسلمانان غنا مطرح کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در غنا ضمن ارائه گزارشی از روند سالانه اعزام قاریان و حفاظ غنایی به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تهران، کسب این تجربیات گرانقدر را در همکاری برای اجرای مسابقات قرآنی ماه رمضان در غنا بسیار ارزشمند خواند.

حضور هیئت قرآنی غنا و زیمبابوه در مسابقات تهراندیدار هیئت قرآنی غنا با رایزن فرهنگی ایران در آکرا

بنابر اعلام این خبر، علی آدم بابا و همسرش خانم فاطمه سلیمان احمد، موسی اسماعیل قاری، حمیدان عبدالباسط حافظ نابینا و نورالحق یاهوزا، محمد فردوس ذکریا و محمد تیجانی از غنا برای رقابت با دیگر شرکت‌کنندگان به تهران اعزام شده‌اند.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین اعلام کرد: به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در زیمبابوه و با هماهنگی سازمان اوقاف ایران، شیخ ارباسا سعیدی ماکالانی، قاری بین‌المللی اهل كشور زیمبابوه برای شرکت در سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم تهران، به ایران اعزام شده است.

گفتنی است، سی‌و‌پنجمین مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم تهران از ۳۰ فروردین‌ماه با شعار «یک کتاب، یک امت» در مصلای امام خمینی (ره) آغاز شده است و تا ششم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام

captcha