آمادگی دانشگاه اصفهان برای پذیرش دانشجویان روسی
کد خبر: 3708022
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰

آمادگی دانشگاه اصفهان برای پذیرش دانشجویان روسی

گروه فرهنگی- دانشگاه اصفهان ظرفيت خوبي براي پذيرش دانشجويان روسي دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه اصفهان،  هوشنگ طالبي رئيس دانشگاه اصفهان در اين ديدار ضمن اشاره به خواهر خواندگي بين اصفهان و سن پترزبورگ اظهار داشت: احتمال مي‌رود، شهرداري اين دو شهر از همكاري‌هاي علمي بين دو دانشگاه حمايت‌هاي بيشتري نمايند.
طالبي در ادامه به معرفي دانشگاه اصفهان از لحاظ تاريخي و همچنين ظرفيت‌هاي موجود در دانشكده‌ها و پژوهشكده‌هاي دانشگاه پرداخت و افزود: دانشگاه اصفهان ظرفيت خوبي براي پذيرش دانشجويان روسي خصوصا در قالب ۱+۱+۲ ،يعني دانشجو دو سال اين جا درس بخواند و يك سال در روسيه و دوباره بازگردند و يا ۱+۳ سه سال دانشگاه اصفهان به تحصيل بپردازند و يك سال نيز در دانشگاه هرزن مشغول به تحصيل باشند، دارد و از اين طرح استقبال مي‌کند.
رئيس دانشگاه اصفهان در ادامه ظرفيت دانشگاه هرزن را با قدمتي ۲۰۰ ساله بسيار خوب ارزيابي نمود و افزود: با توجه به نزديكي رشته‌هاي تحصيلي اين دو دانشگاه، زمينه استفاده از منابع تحقيقاتي دو طرف به خصوص منابع علمي و كتب درسي در زمينه تاريخ و زبان شناسي وجود دارد.
شايان ذكر است در ادامه Yulia Komarova معاون رئيس دانشگاه هرزن روسيه نيز تمركز بر راه اندازي زبان روسي در دانشگاه اصفهان و زبان فارسي در دانشگاه روسيه را ضروري قلمداد نمود و در راستاي تبادل فرهنگي و پذيرش دانشجو اعلام آمادگي نمود.
وي همچنين ضمن اشاره به همكاري روسيه با دانشگاه‌های چين و اهداي ساليانه ۵ بورس تحصيلي در مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد و دكتري و حمايت مالي از دانشجويان بورسيه اظهار کرد: در سال جديد براي ايرانيان ۸ موقعيت بورس تحصيلي فراهم شد كه عمدتا روي رشته‌هاي فني و پزشكي متمركز بود ولي يك مورد هم به علوم انساني اختصاص داده شد كه دوره كارشناسي ارشد زبان روسي بود.
وی افزود: اگر دانشجويان ايراني زبان روسي را بدانند مشكلي براي تحصيل ندارند و توسط موسسات مربوطه و دانشگاه حمايت مالي مي‌شوند و البته براي دانشجوياني كه مسلط به زبان انگليسي هستند نيز حمايت‌ها و تسهيلاتي در نظر گرفته شده است.
وي در پايان بر همكاري‌هاي متقابل تاكيد و خواستار تبادل استاد و دانشجو در راستاي گسترش و اعتلاي علم و دانش بين دو كشور شد.
گفتني است در پايان اين ديدار دكتر Irina Popova رئيس انستيتو نسخ خطي شرقي آكادمي علوم روسيه نيز از موزه دانشگاه اصفهان بازديد و با دكتر بنكدار رئيس موزه ديدار و گفت‌وگو کرد.
انتهای پیام

captcha