خانه کتاب رقیب کتابفروشان نیست
کد خبر: 3708043
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶

خانه کتاب رقیب کتابفروشان نیست

گروه ادب ــ در نشست هم اندیشی کتابفروشان طرح عیدانه کتاب مسائل و مشکلات کتابفروشان شهرهای مختلف بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست هم‌اندیشی کتابفروشان موفق و کتابفروشان مناطق کم‌برخوردار عصر امروز با حضور نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل خانه کتاب، احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران، نظری، مشاور وزیر ارشاد، مجتبی ایزدپناه، عضو هیئت امنای خانه کتاب و کتابفروشان طرح عیدانه کتاب در قمصر کاشان برگزار شد.
نیکنام حسینی پور در این نشست گفت: زمانی که کتابفروشی‌ها در حال تعطیلی بودند تلاش شد تا راهکارهایی برای این مشکل به کار گرفته شود و یکی از این راهکارها اجرای طرح‌های حمایتی عیدانه، پاییزه و تابستانه کتاب بود تا نه تنها کتابفروشی ها تعطیل نشوند بلکه رونق بگیرند.
وی افزود: در همین راستا ارائه تسهیلات به کتابفروشان را اجرا کردیم که تاکنون به ۴۰ کتابفروشی تسهیلات لازم ارائه شده است.
حسینی‌پور ادامه داد: در ایران تعداد کتابفروشی‌ها کمتر از تعداد کتاب و ناشران است و این باید برعکس شود و این روند باید با همکاری بخش خصوصی انجام شود.
وی در ادامه به مدت زمان اجرای طرح عیدانه کناب اشاره کرد و گفت: این موضوع دغدغه ما نیز بود که زمان اجرای طرح کمتر شود، همچنین هدفمان نیز کتابفروشی‌های شهرستانی بود. از سوی دیگر در بازپرداخت این طرح‌ها مبنای ما صداقت در گفتار و شفافیت در عمل بوده و هست و با توجه به تغییرات مدیریتی و حقوقی این بازپرداخت با تاخیر انجام شد که بازپرداخت طرح پاییزه دو روز پیش به اتمام رسید.
وی در ادامه تصریح کرد: خانه کتاب قرار نیست رقیب کتابفروشان و بخش خصوصی باشد، بلکه رفیق آنهاست و به همین دلیل برخی از فعالیت‌های خانه کتاب مانند فروش کتاب متوقف شده است.
احمد مسجدجامعی نیز در بخش دیگری از این نشست به انتخاب کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران اشاره کرد و گفت: این شهر شهر گل و گلاب است و این جای خوشحالی است که مردم در کنار گل کتاب را نیز مورد توجه قرار میدهند.
انتهای پیام

captcha