فراخوان هشتمین جشنواره «جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها» در کردستان اعلام شد
کد خبر: 3708048
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷

فراخوان هشتمین جشنواره «جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها» در کردستان اعلام شد

فراخوان هشتمین جشنواره «جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها» در کردستان اعلام شد گروه فرهنگی- فراخوان هشتمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها از سری برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بین مؤسسات فرهنگی و رسانه های استان اعلام شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، فراخوان هشتمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها از سری برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در بین موسسات فرهنگی و رسانه های استان اعلام شد.
این جشنواره به مناسبت میلاد با سعادت عالم آل محمد(ص) حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و بزرگداشت حضرت احمد بن موسی(شاهچراغ) همزمان با دهه کرامت و در تیر ۹۷ در گیلان برگزار می شود.
فراخوان هشتمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها برای خانه مطبوعات استان ارسال و در بین رسانه ها و مراکز فرهنگی کردستان اعلام شد.
اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، ادبی و مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین بویژه حضرت امام رضا(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده تر آن را از ‌اهداف برگزاری این جشنواره است.
محورهای هشتمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها عبارت از سبک زندگی رضوی، فرهنگ رضوی، سیره سیاسی اجتماعی رضوی، جلوه‌های رضوی و اقتصاد مقاومتی است.
در بخش اصلی جشنواره؛ مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری می‌توانند آثار خود را در هفت رشته «تیتر»، «سرمقاله و یادداشت»، «خبر»، «گزارش»، «مصاحبه»، «عکس» و «مقاله» به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
فعالان در رشته «آثار رادیویی و تلویزیونی»، می‌توانند با ارسال آثار تولیدی خود در دو رشته «خبر» و «گزارش خبری» در محورهای ذکر شده در جشنواره شرکت کنند.
شاعران نیز می‌توانند اشعار خود را با موضوع فرهنگ رضوی که در یکی از نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری کشور منتشر شده است به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
«گرافیک رضوی در رسانه‌ها» به عنوان بخش ویژه به این دوره از جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها افزوده شده است، و در این بخش، آثار در سه رشته «تصویرسازی»، «صفحه آرایی نشریه و طراحی جلد»، «آرم و نشانه» منتشر شده در یکی از نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری کشور، امکان حضور در جشنواره را دارد.
علاقمندان برای شرکت در جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای شمس توس به نشانی http://gilan.shamstoos.ir مراجعه کنند.
یادآور می‌شود؛ آثاری که در فاصله زمانی ۳ تیر ۹۶ لغایت ۱۰ خرداد ۹۷ در یکی از نشریات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری دارای مجوز منتشر و یا در بخش های خبر و گزارش خبری شبکه های سراسری و استانی صداوسیما پخش شده است در جشنواره شرکت داده می شوند.
آخرین مهلت ارسال آثار را ۱۷ خردادماه ۹۷ اعلام شده است و زمان برگزاری اختتامیه جشنواره و معرفی برگزیدگان ۲۸ تیر امسال است.
انتهای پیام

captcha